۶ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۳۲
کد خبر: 80969158
T T
۰ نفر

نسخه جدید 'تكفا' در دولت یازدهم تدوین می شود

۶ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۳۲
کد خبر: 80969158
نسخه جدید 'تكفا' در دولت یازدهم تدوین می شود

اصفهان - ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات كشور گفت: برنامه جامع برای توسعه كاربرد فناوری اطلاعات كه نسخه جدید و جایگزینی برای 'تكفا' است ازسوی این سازمان در حال تدوین است.

'نصرالله جهانگرد' روز جمعه در جریان دیدار از نوزدهمین نمایشگاه رایانه و اتوماسیون اداری در اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نسخه اولیه این برنامه جامع تا چند هفته آینده تهیه و سپس به اطلاع نهادهای مشاركت كننده خواهد رسید.

تكفا برنامه توسعه و كاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت اصلاحات است كه از سال 81 اجرا شد.

وی اظهاركرد: این برنامه پس از تصویب هیات دولت به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وی این برنامه را شامل كاربرد فناوری اطلاعات در همه قلمروهای اجرایی و اقتصادی بیان كرد و گفت: هدف از تدوین این برنامه بهبود كارایی همه نهادها و ظرفیتهای موجود و ایجاد ظرفیتهای كاری، فرصتهای جدید خدمت رسانی به مردم و اشتغال كارامد برای نیروهای متخصص است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاكید كرد: اجرای این برنامه در نهایت منجر به ارتقای توانمندی های كشور می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات كشوردر پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره برنامه پنجم توسعه گفت: اهداف این برنامه در بخش ارتباطات فقط تا 15 درصد انجام شده است.

جهانگرد افزود: یك برنامه ترمیمی برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه پنجم توسعه داریم تا در دو سال باقی مانده به اهداف كمی این بخش برسیم.

وی با اشاره به اینكه وزیر ارتباطات به جد پای این كار ایستاده است اظهار كرد: دولت در این زمینه عزم جدی دارد و نیازمند تلاش دولت و بخش خصوصی هستیم.

وی لازمه اجرایی شدن اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش فناوری اطلاعات را وجود برنامه، مدیریت یكپارچه صحیح و حمایت دولت عنوان و تصریح كرد: بخش غیر دولتی در این زمینه آماده به كار است و اگر دولت در این زمینه كار كند آنها هم كار می كنند.

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات به همراه معاون علمی فناوری ریاست جمهوری روز جمعه از نمایشگاه اتوكام اصفهان دیدن كردند.

ت/7148/ 1011/681
۰ نفر