۹ دی ۱۳۹۲، ۹:۵۲
کد خبر: 80973136
T T
۰ نفر
پوشش كامل توزیع شیر مدارس در سراسر كشور به جز سه استان

تهران - ایرنا - دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش گفت: با برگزاری مناقصه و تكمیل قرارداد با كارخانه های شیر، تا پایان این هفته به جز استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر و آذربایجان شرقی، شیر در تمامی مدارس كشور توزیع می شود.

داریوش احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: این سه استان اكنون در حال برگزاری مناقصه هستند و بزودی و پس از تكمیل قراردادها توزیع شیر دراین مدارس نیز آغاز می شود.

وی ادامه داد: اعتبار لازم در اختیار استان ها قرار گرفته و تمامی قراردادها با كارخانه ها برای تامین شیر مدارس بسته شده است و اكنون هیچ مشكلی در این رابطه وجود ندارد.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: بدهی 60 میلیارد ریالی به كارخانه ها كه از سال گذشته باقی مانده بود به طور كامل تسویه شده است و این وزارتخانه اكنون به هیچ یك از كارخانه های شیر بدهی ندارد.

احمدی با بیان اینكه برای تامین شیر مدارس تا پایان اسفندماه 107 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در صورت تخصیص اعتبار دیگری به مبلغ 138 میلیارد تومان از سوی دولت قادر خواهیم بود 20 نوبت شیر را تا سقف 60 نوبت شیر در مدارس افزایش دهیم.

وی افزود: اگر بخواهیم در فروردین و اردیبهشت سال آینده نیز توزیع شیر در مدارس سراسر كشور داشته باشیم به این بودجه نیاز داریم تا در هفته سه و یا چهار نوبت شیر بین دانش آموزان توزیع كنیم.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد كه پیش از این و در سال های گذشته توزیع سه نوبت شیر در مدارس را داشته ایم اما اكنون به دلیل كمبود منابع مالی قادر به توزیع دو نوبت شیر هستیم.

احمدی ادامه داد: بر اساس برآوردها و اعتبارات موجود تا پایان اسفند 20 نوبت شیر در بین مدارس توزیع می شود و توزیع شیر در مدارسی كه با اندكی تاخیر شیر را دریافت كرده اند، تا پایان سهمیه آنان ادامه دارد.

توزیع شیر از 16 آذرماه در مدارس سراسر كشور آغاز شده است و در مجموع 9 میلیون دانش آموزان و كاركنان شاغل تحت پوشش قرار گرفته اند.

فراهنگ (4)**1883**1588
۰ نفر