۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۲۱
کد خبر: 80974958
T T
۰ نفر
سليماني:اميدوارم نمونه دوپينگ در بازي هاي خارج از تهران نيز گرفته شود

تهران – عضو سازمان ليگ فدراسيون بسكتبال گفت: به دنبال راه حلي براي گرفتن نمونه دوپينگ در بازي هاي خارج از تهران هستيم.

بهمن سليماني روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا در رابطه با كيفيت برگزاري مسابقات نيم فصل اول ليگ برتر بسكتبال گفت: با توجه به اينكه امسال چند ستاره از ليگ برتر بسكتبال جدا شدند و به كشور هاي ديگر رفتند شايد به اعتقاد برخي از كارشناسان كارآيي مسابقات پايين آمده باشد اما آنچه براي ما مهم است اين بود كه چه تعداد بازيكن جوان به ليگ ما اضافه شده است. ما بايد آمارهاي كلي خود را نگاه كنيم و به فكر آينده بسكتبال باشيم.

وي در خصوص تغييرات زياد در تعداد تيم هاي حاضر در ليگ هاي بسكتبال در ابتداي هر فصل گفت: سهميه هاي ليگ ديگر دست نخواهد خورد و ليگ برتر ما از اين بعد با 12 تيم برگزار خواهد شد و ليگ هاي پايين تر نيز با همين تعداد برگزار مي شود. البته امكان دارد در ليگ دسته يك، تنها براي يك سال تعداد تيم ها به 14 تيم افزايش يابد.

عضو سازمان ليگ فدراسيون بسكتبال در رابطه با نگرفتن نمونه دوپينگ از بازيكنان در شهرستان ها، گفت: بايد براي اين مساله راهكاري در نظر بگيريم و به طور حتم اين مساله را در نشستي با مسئولان فدراسيون پيشنهاد خواهم داد و اميدوارم مورد تاييد قرار گيرد.

وي با تمجيد از عملكرد داوران در اين فصل، تصريح كرد: نمي توانم بگويم در گذشته براي داوري كاري انجام نداديم اما وضعيت داوري ما هرچه پيش رفتيم بهتر شده است و در حال حاضر داوران قضاوت كننده در ليگ برتر و دسته يك متفاوت هستند.

وي با اشاره به كاهش رفتارهاي نادرست در فصل جاري، اظهار داشت: از ابتداي فصل سخت گيري هاي خوبي را در دستور كار خود قرار داديم و جرايم قابل قبولي را مشخص كرديم. امسال در كنار تنبيه ، براي بازيكنان تشويق هم در نظر گرفته شده است كه به طور حتم بازيكنان شاخص مورد تشويق قرار خواهند گرفت.

سليماني در رابطه با اين كه آيا مربيان حاضر در ليگ برتر نياز به حضور در كلاس هاي باز آموزي ندارند، گفت: صد درصد با برگزاري چنين كلاس هايي موافقم و اين پيشنهاد چندين ساله من به فدراسيون بوده است. پيشنهادم اين است كه براي فصل آينده كلاس هاي توجيهي و بازآموزي براي مربيان حاضر در ليگ برتر و دسته يك داشته باشيم كه البته بايد اعلام كنم موافقت هايي نيز با اين مساله صورت گرفته است. متاسفانه ما در بازآموزي مربيان بايد قوي تر كار كنيم و يكي از راه كار هاي ما اين بود كه كلاس هاي بازآموزي اجباري شود.

ورزشي (4) **9118**1561
۰ نفر