۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 80974979
T T
۰ نفر
روابط تهران با كشورهای خلیج فارس رو به رشد است

تهران - ایرنا - معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه روابط تهران با یكایك كشورهای خلیج فارس را رو به رشد خواند و گفت: سرعت گرفتن برگزاری كمیسیون های مشترك یكی از شاخصه های همكاری رو به رشد ایران با این كشورها است.

حسین امیرعبداللهیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود : همكاری و مواضع نزدیك تهران و ریاض در مباحث جهان اسلام در نشست آتی وزرای خارجه سازمان همكاری اسلامی در گینه كوناكری مورد توجه ما است.

وی با بیان اینكه دیدگاه های سازنده طرفین در مسیر توسعه و تحكیم مناسبات دو جانبه و چند جانبه در حوزه خلیج فارس جریان دارد ، اظهارداشت: سفر اخیر دكتر ظریف به كشورهای حوزه خلیج فارس نشانگر اهتمام جمهوری اسلامی ایران به همكاری های دو جانبه و جمعی منطقه ای است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به اقدامات موثر ارتش عراق در مقابله با تروریسم، گفت: این اقدامات ارتش عراق به امنیت این كشور و منطقه كمك خواهد كرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینكه تروریست ها در آینده منطقه جایی نخواهند داشت، تصریح كرد: اطمینان داریم تمامی رهبران عراق از روند مبارزه قاطع با تروریسم و بازگشت كامل امنیت به تمامی مناطق این كشور استقبال می كنند.

وی ادامه داد:عراق درسایه وحدت ملی و با درایت تمامی رهبران سیاسی و دینی این كشور مسیر پیشرفت را طی می كند.

سیام(4)9254** 1568