۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۱
کد خبر: 80976039
T T
۰ نفر

92 درصد بازي هاي رايانه اي كشور، خارجي است

۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۱
کد خبر: 80976039
92 درصد بازي هاي رايانه اي كشور، خارجي است

رشت - ايرنا - رييس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه سبد مصرف بازي هاي رايانه اي خارجي در ايران خيلي ارزان است، گفت: 92 درصد بازي هاي رايانه اي كشور، محصول خارجي است.

' حسن نجفي ' روز چهارشنبه در جمع فعالان رسانه هاي ديجيتال گيلان در رشت افزود: ظرفيت بازي هاي رايانه اي توليد داخل ايران از بابت فروش ضعيف است و دولت به عنوان دستگاه حاكميتي بايستي از بازي هاي رايانه اي داخلي حمايت كند.

رييس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان كرد: توليد بازي هاي رايانه اي، پويا نمايي (انيميشن) و چند رسانه اي بخشي از مقوله امنيت ملي كشور است.

وي با بيان اين كه موضوع توليد محتوي و مقابله با واردات بي رويه مسئله امنيت ماست، خاطرنشان كرد: ديجيتال حاوي تهاجم فرهنگي، امنيت ملي را به خطر مي اندازد و نبايد نسبت به آن بي تفاوت باشيم.

نجفي آشنايي با توانمندي ها، ظرفيت ها، بررسي مسايل و مشكلات، دريافت ايده ها و طرح ها در رابطه با رسانه هاي ديجيتال و بازي هاي رايانه اي را از اهداف سفرهاي استاني خود و برگزاري چنين نشست هايي عنوان كرد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان نيز در اين نشست با اشاره به ظرفيت هاي فرهنگي استان گفت: با توجه به ظرفيت ها، در هر شهرستان استان گيلان مي توان دو خانه ديجيتال راه اندازي كرد.

'علي اسماعيل پور ' پيشرفت فناوري روز را از ظرفيت هاي ديگر براي ارتقاي فرهنگ عمومي و تبليغ دين دانست و يادآور شد : ظرفيت هاي جديد بايستي شناسايي و از همه امكانات براي ارتقاي فرهنگ عمومي استفاده كرد. ك/2

7286/604/508
۰ نفر