۱۴ دی ۱۳۹۲، ۹:۱۰
کد خبر: 80978318
T T
۰ نفر
هشدار درمورد استفاده نابجای نوجوانان از فضای مجازی

تهران - ایرنا - كارشناسان علوم اجتماعی درباره زیان های استفاده نابجای نوجوانان از فضای اینترنتی هشدار دادند.

به گزارش شبكه تلویزیونی یورونیوز، كارشناسان علوم اجتماعی ضمن هشدار درباره مزاحمت های فضای مجازی بویژه در فیس بوك برای كودكان ونوجوانان، به پدران و مادران توصیه می كنند بر رفتار فرزندان خود نسبت به استفاده از چنین شبكه های اجتماعی نظارت بیشتری داشته باشند.

این روزها استفاده نابجای كودكان و نوجوانان از فضای اینترنتی بویژه شبكه های اجتماعی به معضلی جدی برای پدران و مادران تبدیل شده است.

پیام های زننده جنسی، تهدیدهای جنسی، اظهارات زننده ای كه علیه افراد در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی اینترنتی نوشته می شود، نمونه هایی از این مزاحمت هاست كه این روزها میلیون ها كودك ونوجوان اروپایی با آن رو به رو هستند.

در بسیاری از موارد مشاهد شده كه فشارهای روحی و روانی به افراد آنچنان شدید است كه فرد مجبور به خودكشی می شود.

كارشناسان علوم اجتماعی با اعلام اینكه اكنون در منطقه ای مانند اروپا حدود 93 درصد نوجوانان از اینترنت استفاده می كنند، بر ضرورت محافظت از فرزندان در فضای مجازی اینترنتی تاكید دارند.

آنها معتقدند فضای مجازی مكانی است كه فرزندان برای فرار از نگاه و نظارت پدر و مادرشان به آن پناه می آورند.

مزاحمت های اینترنتی در اروپا آنچنان برای پدر و مادرها مشكل ساز شده كه برخی آنها كه فرزندانشان قربانی اینگونه مزاحمت ها شده اند، با راه اندازی مراكز خیریه، درباره خطرات ناشی از نداشتن نظارت بر كودكان و نوجوانان در فضای اینترنت به اطلاع رسانی اقدام می كنند.

كارشناسان علوم اجتماعی به پدر و مادرها هشدار می دهند كه نباید نظارت بر فرزندان خود را حین حضور در فضای مجازی نادیده بگیرند.

مترجمام ** 9041 ** 1071
۰ نفر