۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸
کد خبر: 80988035
T T
۰ نفر

وحدت شيعه و سني ضرورت دنياي اسلام است

۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸
کد خبر: 80988035
وحدت شيعه و سني ضرورت دنياي اسلام است

تبريز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: در شرايط كنوني كه توطئه دشمنان گسترده شده وحدت بين شيعه و سني براي دنياي اسلام ضروري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به نقش وهابيت در تفرقه اندازي بين شيعه و سني افزود: هرچند بيشتر سني ها از وهابيت بيزاري مي جويند، ولي عربستان سعودي با حمايت آمريكا و اسراييل با تقويت فرقه وهابيت سعي در اختلاف اندازي بين شيعه و سني دارد.

وي همچنين به حوادث تاريخ انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: جوانان بايد با مرور تاريخ انقلاب سعي بيشتري در حفظ آرمان هاي شهدا و امام راحل داشته باشند.

آيت الله مجتهد شبستري با اشاره به قيام 19 دي مردم قم يادآوري كرد: پس از انتشار مقاله اي در روزنامه اطلاعات كه به ساحت رهبر كبير انقلاب جسارت شده بود، مردم قم قيام كرده و نهضتي كه از سال 42 آغاز شده بود، شعله ور كردند.

امام جمعه تبريز تاكيد كرد: ماهيت قيام خونين 19 دي مردم قم و 29 بهمن مردم ولايتمدار تبريز نياز به واكاوي بيشتري دارد.

وي با اشاره به منويات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم گفت: نصرت الهي شامل امتي مي شود كه داراي بصيرت باشد.

آيت الله مجتهد شبستري با تاكيد بر اتكا بر توانايي داخلي براي اداره كشور افزود: تصور نشود كه دشمنان از دشمني با ايران منصرف شده اند و آن ها به دنبال منافع خود بوده و اگر بتوانند و قدرت داشته باشند به دشمني خود ادامه مي دهند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه تبريز با اشاره به بيانات رهبري اظهار كرد: دشمنان فهميده اند كه ملت ايران زير بار تهديد نمي رود و ملت ايران در شرايطي سخت تر از شرايط كنوني نيز حاضر به تسليم نشده است.

وي با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي عمليات كربلاي پنج گفت: رزمندگان اسلام در اين عمليات يكي از سخت ترين تاكتيك هاي جنگي را اجرا و با عبور از اروند رود مواضع دشمنان را در هم شكستند.

7232/7240/587/ 330
۰ نفر