۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۱۳
کد خبر: 80988064
T T
۰ نفر

بستنی سنتی ایران در نمایشگاه آلمان

۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۱۳
کد خبر: 80988064
بستنی سنتی ایران در نمایشگاه آلمان

برلین - ایرنا - مدیر یك شركت تولید كننده بستنی در آلمان از تصمیم خود برای ساخت بستنی سنتی زعفرانی ایرانی و توزیع آن در شهرهای مختلف آلمان خبر داد و گفت كه این نوع بستنی برای نخستین بار در نمایشگاه مواد غذایی برلین (هفته سبز) تولید و به علاقمندان عرضه خواهد شد.

به گزارش ایرنا،روزنامه برلینر سایتونگ در بخش اخبار محلی خود با انتشار خبری درمورد برگزاری نمایشگاه تولیدات مواد غذایی با عنوان 'هفته سبز' در برلین از تولید بستنی سنتی زعفرانی ایرانی معروف به «اكبر مشتی» در آلمان خبر داد.

به گزارش این روزنامه،شركت بستی سازی فلوریدا كه محصولات تولیدی خود را در شهرهای مختلف آلمان به مصرف كنندگان عرضه می كند،تصمیم گرفته در كنار تولید محلی خود،این بستنی زعفرانی ایرانی را تولید و در شهرهای مختلف آلمان توزیع كند.

به نوشته این روزنامه،این نوع از بستنی ایرانی برای اولین بار روز گذشته (پنج شنبه) در منطقه اشپاندائو برلین و در یكی از مغازه های ایستگاه راه آهن این منطقه تولید و مورد آزمایش قرار گرفته است.

به نوشته این روزنامه، این شركت بستنی سازی در آلمان تصمیم گرفته این بستنی زعفرانی و همچنین بستنی های میوه ای ایرانی به طعم های مختلف اعم از انار،پرتغال و كیوی را تولید و در سطح كشور توزیع كند و امیدوار است كه بستنی زعفرانی ایرانی به استقبال خوبی از سوی شهرمندان آلمانی مواجه شود.

به نوشته این روزنامه،در مراسم تولید آزمایشی بستنی های زعفرانی و میوه ای ایرانی علاوه بر مسوولان شركت بستنی سازی فلوریدا،نماینده ای از بخش اقتصادی سفارت ایران در آلمان و همچنین افرادی همچون 'هلموت كله یانك' شهردار اشپاندائو و اعضای شورای شهر این منطقه حضور داشته اند.

اولاف هون،رییس شركت بستنی سازی فلوریدا درمورد تصمیم خود برای تولید بستنی سنتی زعفرانی ایرانی ،گفت: چند هفته قبل پیشنهاد تولید بستنی ایرانی به وی ارائه شده و او نیز با آعلام آمادگی در این زمینه كار تولید و عرضه این بستنی را در دستور كار قرار داده است.

به گفته اولاف هون، این بستنی ایرانی و بستنی های میوه ای با هشت طعم مختلف قرار است در نمایشگاه مواد غذایی هفته سبز كه از 17 ژانویه به مدت یك هفته در برلین آغاز می شود به علاقمندان ارائه شود كه پیش بینی می شود طعم انار و كیوی آن با استقبال بیشتری مواجه باشد.

وی از قیمت بالای زعفران ایرانی به عنوان یكی از دغدغه های خود برای تولید بستنی سنتی ایرانی نام برده كه به گفته او موجب گرانی این محصول شده و ممكن است فروش آن را با مشكل مواجه كند.

اولاف هون با بیان اینكه برای هر كیلو زعفران باید یك هزار 800 یورو پول پرداخت كند،گفت: البته قرار شده كه زعفران مورد نیاز برای تولید بستنی در نمایشگاه هفته سبز، از سوی دوستان ایرانی تامین شود.

اروپام** 2051** 1701**1566
۰ نفر

سرخط اخبار جهان