۲۱ دی ۱۳۹۲، ۹:۲۳
کد خبر: 80988728
T T
۰ نفر
برف ، تداوم سرما و تعطیلی مدارس در پنج استان كشور

اخبار استانها - ایرنا - بارش برف سنگین و كولاك شدید كه از عصر جمعه در بخش وسیعی از استانهای غرب و جنوب غرب و نیز مناطق مركزی كشور آغاز شده است، امروز مدارس استانهای كرمانشاه، كردستان، لرستان ، مركزی و همدان را به تعطیلی كشاند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا ، تعداد زیادی از مدارس شهرستانهای كرمانشاه ، هرسین، صحنه، كنگاور و بخشهای بیستون، دینور و ماهیدشت در استان كرمانشاه ، شهرستانهای سنندج و كامیاران و بخش موچش در استان كردستان، اراك، سربند ، شازند، زرندیه، دلیجان و محلات در استان مركزی، شهرستانهای بروجرد و دورود در استان لرستان و شهرستانهای همدان، بهار، فامنین، كبودرآهنگ، رزن ، قهاوند و بخشهای گل تپه، قروه درجزین و سردرود در استان همدان ازسوی آموزش وپرورش این مناطق روز شنبه تعطیل اعلام شده است.

بارش برف سنگین ، سرمای شدید و لغزندگی معابر باعث شد كه مدارس برخی دیگر از شهرستانهای این استانها و نیز تمامی مدارس استان چهارمحال و بختیاری امروز با یك تا دو ساعت تاخیر كار خود را آغاز كنند.

بارش برف در مناطقی از این استانها همچنان ادامه دارد و براثر یخبندان شدید و لغزندگی جاده ها ، حركت خودروها در راههای این مناطق به كندی صورت می گیرد و عبور از جاده جوانرود - كرمانشاه و گردنه 'مله ماس' و 'آجین' در شهرستان سنقر و كلیایی و گردنه 'خان چای' و جاده زنجان دندی در استان زنجان بدون زنجیر چرخ امكان پذیر نیست..

گزارشهای رسیده حاكیست كه پلیس راه از حركت خودروهای بدون زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی در راهها و گردنه های برفگیر این استانها جلوگیری می كند.

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی سامانه بارش زا كه از اواخر روز جمعه از سمت غرب و جنوب غرب وارد كشور شده است تا دو روز آینده همچنان این مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

1139
۰ نفر