۲۲ دی ۱۳۹۲، ۹:۴۵
کد خبر: 80990587
T T
۰ نفر
ثبت نام متقاضيان مرحله دوم حج عمره از دوم بهمن ماه آغاز مي شود

تهران-ايرنا- سازمان حج و زيارت در اطلاعيه اي اعلام كرد: ثبت ‌نام متقاضيان داراي اولويت تشرف در گروه‌هاي مرحله دوم حج عمره 93-92 (پروازهاي حد فاصل هشتم فروردين تا ششم تيرماه 93) براساس اطلاعيه هايي كه از سوي دفتر حج و زيارت استان ها منتشر مي شود، آغاز خواهد شد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان حج و زيارت، در اين اطلاعيه جدول زمان‌بندي دعوت از اولويت‌هاي اصلي و ذخيره براي ثبت‌نام و تكميل ظرفيت خالي گروه‌هاي پروازي هشتم فروردين تا ششم تيرماه 1393 در سايت اين سازمان به نشاني www.hajnews.ir قابل رويت است.

براساس اين گزارش، تشرف معتمرين با گذرنامه عادي(باحداقل هفت ماه اعتبار از تاريخ پرواز گروه و داشتن حداقل دو صفحه خالي مقابل هم) انجام مي شود و دريافت گذرنامه جديد و پرداخت عوارض خروج از كشور به عهده متقاضي است.

اخذ گذرنامه انفرادي براي ساير افراد خانواده ( فرزندان دختر و پسر كه در زمان پرواز 17 سال تمام داشته باشند ) نيز الزامي است.

متقاضي همچنين با مراجعه به هريك از دفاتر خدمات زيارتي امكان انتخاب گروه و تاريخ پرواز مورد نظر خود را دارد و از اين رو توصيه مي شود افراد واجد شرايط با مراجعه به نزديكترين دفتر زيارتي(محل سكونت يا كار) نسبت به انتخاب گروه و رزرو جا در ظرفيت خالي گروه ها اقدام كنند.

در اين اطلاعيه تاكيد شده است كه متقاضيان هنگام مراجعه اوليه به كارگزار مبداء(رزرو كننده) اصل كارت ثبت‌ نامي بانكي داراي اولويت به علاوه كارت يا شماره ملي و ساير مداركي كه در اطلاعيه هاي استاني ذكر مي شود را براي خود و همراهان درجه اول(همسر-فرزند-پدر- مادر- برادر- خواهر) ارايه كرده و برگه ذخيره جا را دريافت كنند.

لازم است متقاضيان مندرجات برگه رزرواسيون (ذخيره جا) را به دقت مطالعه كرده و طبق مفاد مطالب ذكر شده ، ادامه فرآيند را به‌ موقع دنبال كنند.

در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به اين كه ظرفيت هر گروه تعيين و قابليت افزايش ندارد، لذا هنگام مراجعه به دفتر زيارتي به نحوي اقدام شود كه براي خود و همراهان و ساير افرادي كه تمايل دارند باهم مشرف شوند و اولويت تشرف نيز دارند، ثبت‌نام و رزرو جا انجام دهند زيرا پس از تكميل ظرفيت گروه، افزايش ظرفيت مقدور نيست.

خروج از كشور مشمولين وظيفه عمومي و پرسنل نيروهاي مسلح تابع مقررات مربوطه خواهد بود از اين رو ثبت‌نام آنان در پروازهاي نخستين ماه از اعزام منوط به هماهنگي لازم و ارايه گذرنامه معتبر يا داراي اجازه خروج از كشور خواهد بود.

سازمان حج و زيارت در اين اطلاعيه متذكر شده است كه تمام اولويت‌ها (طبق جدول زمان‌بندي فراخوان و دعوت شده) براي اطلاع از ظرفيت خالي گروه‌ها بايد به يكي از نزديك‌ترين دفاتر زيارتي محل سكونت خويش مراجعه كرده، از اين‌ رو مراجعه به دفاتر حج و زيارت استاني مطلقا توصيه نمي‌ شود.

در اين اطلاعيه همچنين تاكيد شده است كه امكان انجام ثبت ‌نام اوليه و رزرو جا در تمام دفاتر زيارتي مجاز سطح استان كه در جرايد محلي از سوي دفاتر حج و زيارت منتشر مي شود، وجود دارد ليكن قطعي كردن ثبت ‌نام منوط به مراجعه به موقع به كارگزار مقصد در مهلت تعيين شده خواهد بود.

هزينه هاي سفر مشمولين تشرف كه بخش اصلي آن شامل هزينه ارزي و ريالي سفر و بليت هواپيمايي و بخش ديگري از آن كه شامل هزينه جلسات آموزشي، هزينه هاي اداري كارگزاران، مدير و معاون راهنما است طي قبض مابه‌التفاوت توسط متقاضي در بانك عامل قابل واريز خواهد بود.

اين هزينه ها بر اساس ظرفيت هر گروه، ايستگاه پروازي، مقصد، گروه قيمتي تعيين شده است كه بايد برابر قيمت هاي مصوب دفتر حج و زيارت اين جدول در محل ثبت‌نام كارگزار نصب و و قابل رويت باشد.

در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: دفتر زيارتي مجاز به دريافت هيچ گونه وجه نقدي تحت هر عنواني بابت ثبت‌نام نيست.

اجتمام(1)**9105**1478
۰ نفر