۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 80996426
T T
۰ نفر

چینی ها ادعا كردند: ژن ریاضی را كشف كردیم

۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 80996426
چینی ها ادعا كردند: ژن ریاضی را كشف كردیم

تهران - ایرنا - یك مركز تحقیقات ژنتیكی در چین ادعا كرده است كه با شناسایی ژن ریاضی (maths gene) در افراد می تواند به والدین در انتخاب جنین های باهوش تر كمك كند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری دیلی میل، موسسه ژنومیك پكن (B.G.I) كه یكی از بزرگ ترین مركز تحقیقات ژنتیكی در دنیا است، در حال نقشه برداری از ژن های افرادی است كه در ریاضی از هوش و استعداد قابل توجهی برخوردارند.

استفان هسو محقق این پژوهش در این مورد گفت : با وجود این كه 50 تا 80 درصد از ضریب هوشی موروثی است اما دو یا سه كودك از هر 100 كودك به طور قابل توجهی باهوش تر از پدر و مادر خود هستند.

دانشمندان در حال تدارك آزمایش هایی هستند كه افراد دارای ژن ریاضی را از سایر افراد جدا می كند. محققان امیدوارند با انجام این آزمایش ها آنچه را كه موجب خاص بودن افراد باهوش می شوند، شناسایی كنند.

این شركت در حال حاضر، مجموعه ای شامل 2 هزار نمونه دی ان ای از افراد دارای ضریب هوشی بالا را در اختیار دارد.

به گفته محققان این دانش جدید به والدین اجازه می دهد جنین های باهوش را انتخاب كنند.

ضریب هوشی (IQ)، عددی با میانگین ۱۰۰ و انحراف معیار ۱۵ است. در رده ‌بندی و تقسیم هوش به صورت میانگین نزدیك 70 درصد از مردم دارای هوش میانه، ۱۲ درصد مردم دارای هوش بالاتر از میانه، سه درصد افراد بسیار باهوش و یك درصد افراد برگزیده هستند و مابقی افراد كم هوش هستند.

علمی(6)**م.پ**1581
۰ نفر