۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸
کد خبر: 81002644
T T
۰ نفر
از اظهارات مشاور رييس جمهوري تا ارائه تبصره هدفمندي

تهران - ايرنا - اظهارات مشاور رييس جمهوري و ارائه تبصره هدفمندي به كميسيون تلفيق از مهم ترين محورهاي تذكرات شفاهي نمايندگان در صحن علني مجلس بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، «محسن بيگلري» نماينده سقز و بانه طي تذكري به وزير دادگستري خواستار حضور يك نفر پزشك به عنوان نماينده پزشكي قانوني در شهرستان سقز شد و به وزير ورزش و جوانان در خصوص نيمه كاره ماندن پروژه هاي اين بخش در استان تذكر داد.

وي همچنين در خصوص مديريت سدهاي كردستان به وزير نيرو و در خصوص عادي شدن رانت خواري در معادن به وزير صنعت، معدن و تجارت هشدار داد.

بيگلري تذكر بعدي خود را به وزير جهاد كشاورزي درباره توزيع نامناسب كشاورزان و همچنين در خصوص محاسبه تصاعدي گازبها در اين استان به وزير نفت تذكر داد.

به گزارش ايرنا طباطبايي نماينده نايين، خوي و بيابانك درباره بلاتكليفي مديريت ها در حوزه استان اصفهان به وزرا تذكر داد و گفت: مردم خوي، بيابانك و انارك مدت پنج سال است كه در انتظار گازرساني هستند ولي هر بار دولتي ها وعده مي دهند و پروژه هاي عمراني در اين مناطق تعطيل است.

«مهناز بهمني» نماينده سراب و مهربان تعطيلي شعبه شريعتي بانك تجارت شهرستان سراب را دستمايه تذكر به وزير اقتصاد قرار داد و گفت: بانك ها عليرغم وظايف مصرح در ماده 34 قانون پولي و مالي مبادرت به تجارت و ساخت و ساز مي كنند كه اين امر باعث ركود در كشور و فراموشي حمايت از توليد و بخش خصوصي شده است.

بهمني همچنين به وزير راه و شهرسازي درباره وقفه غيرموجه در محور ارتباطي سراب - بستان آباد تذكر داد و همچنين از وزير صنعت، معدن و تجارت خواست در خصوص پيشرفت بسيار پايين طرح آلومينا در سراب توضيح دهد و حلقه هاي مفقوده اين طرح را اعلام كند.

«محمدرضا پورابراهيمي» در تذكر شفاهي خود از رييس جمهور خواست اجازه ندهد برخي از اطرافيان و مشاوران وي روابط دولت و مجلس را تضعيف كنند و گفت: برخي اظهارنظرها مبني بر اين كه مجلس فضاي انتخابات را درك نكرده مشاهده مي شود در حالي كه وظيفه مجلس نظارت بر عملكرد دولت است و اين اظهارنظرها نقض قانون اساسي است و رييس جمهور اجازه ندهد رابطه دولت و مجلس تضعيف شود.

پورابراهيمي همچنين با اشاره به ارائه پيشنهاد هدفمندي در قالب تبصره گفت: دولت بايد پيشنهاد هدفمندي را در قالب يك لايحه جداگانه ارائه كند چرا كه در حال حاضر امكان ارائه پيشنهاد هدفمندي در قالب تبصره به كميسيون تلفيق امكان پذير نيست و كميسيون ها نمي توانند اظهارنظر كنند.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بررسي درآمدي بودجه در كميسيون تلفيق تمام شده و دولت دارد بحث هدفمندي را در قالب لايحه جداگانه اي ارائه كند كه اي كاش اين اقدام قبل از اتمام بررسي بخش درآمدي انجام مي شد.

«غلامحسين شيرمردي» نماينده هشترود پيشنهاد كرد كه جلسه مشتركي بين دولت و مجلس براي رفع ابهامات ايجاد شده در جامعه برگزار شود.

شيرمردي گفت: تفكرات لياخوفي در جامعه رشد مي كند و بايد از اين تفكرات جلوگيري كرد.

وي همچنين خواستار هماهنگي بيشتر دولت و مجلس در خصوص بودجه مناطق محروم و شهرهاي زير 20 هزار نفر شد.

شيرمردي به وزير راه و شهرسازي در خصوص عدم تسريع در تكميل طرح هاي مسكن مهر هشترود تذكر داد و گفت: پيشرفت اين طرح ها به 50 درصد هم نرسيده و در حالي كه اين پروژه ها جزء پروژه هاي مهرماندگار بود به اسفندماندگار هم مي رسد.

«نادر قاضي پور» نماينده اروميه طي تذكر به رييس جمهور و وزير امورخارجه خواستار در جريان قرارگرفتن ملت ايران در آخرين مذاكرات هسته اي ايران و 1+5 شد و گفت: دولت كه به حضور و مشاركت سياسي مردم اعتقاد دارد ملت را در جريان دقيق آخرين توافقات قرار دهد.

سيام(3)**2021**9132 ** 1418
۰ نفر