۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 81005987
T T
۰ نفر
دانش آموزان دهه فجر را با زنگ انقلاب آغاز می كنند

تهران - ایرنا - رییس كمیته دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: زنگ انقلاب روز شنبه 12بهمن ماه جاری همزمان با نخستین روز از دهه فجر در مدارس سراسر كشور نواخته می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ حمیدر رضا كفاش روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ساعت 9:33 شنبه همزمان با ورود تاریخی امام خمینی (ره) زنگ انقلاب در مدارس سراسر كشور به صدا در می آید.

وی افزود: آیین گلبانگ انقلاب روز دوازدهم بهمن همزمان با ورود امام راحل در مدارس سراسر كشور برگزار می شود.

كفاش برگزاری تئاتر، سرود و نمایش را از جمله برنامه های مدارس در ایام دهه فجر عنوان كرد.

كفاش حضور دانش آموزان در میهمانی لاله ها در مرقد مطهر شهدای سراسر كشور به منظور تجدید میثاق و غبار روبی را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.

این مسوول گفت: علاوه بر حضور گسترده دانش آموزان با لباس متحد الشكل مدارس در آیین باشكوه راهپیمایی 22 بهمن، گروه های سرود استانی در قالب 1357 نفر در استان ها و در گروه 22 هزار نفره سرود در روز یوم الله 22 بهمن به اجرای برنامه می پردازند.

وی افزود: گروه 22 هزار نفره سرود روز 22 بهمن با حضور در جایگاه به اجرای سرود می پردازند.

حمیدرضا كفاش در ادامه آذین بندی و فضای سازی مناسب ادارات، مدارس و مراكز آموزشی و پرورشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و گفتمان های سیاسی و تریبون های آزاد اندیشی دانش آموزان، برگزاری مراسم ویژه جشن انقلاب در كانون های فرهنگی و تربیتی و پیش بینی صبحگاه مشترك اعضا تشكل های دانش آموزی در استان ها و مناطق آموزش و پرورش تهران را از جمله برنامه های این ایام عنوان كرد.

وی گفت: برگزاری برنامه های اردویی بازدیدی و معرفی مراكز بزرگ علمی، دانشگاهی صنعتی و كشاورزی برای تقویت غرور ملی و هویت ملی و اسلامی از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش در ایام الله دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی است.

معاون امور تربیتی، پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه همچنین برگزاری نمایشگاههای مختلف با عنوان انقلاب اسلامی، استفاده از سرودها و آهنگ های خاطرانگیز ایام پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس سراسر كشور، برگزاری نمایشگاههای كتاب در ادارات و مراكز آموزشی و پرورشی، برگزاری نشست های بصیرتی و آموزشی روسای شوراهای دانش آموزی مدارس ، كاشت نهال توسط دانش آموزان به یاد شهدای دانش آموز و معلمان شهید در محیط آموزشگاه را نیز از ویژه برنامه های دهه فجر عنوان كرد.

كفاش خاطرنشان كرد: به منظور تجدید پیمان با بنیانگذار جمهوری اسلامی، طی هفته آینده فرهنگیان به همراه دانش آموزان مدارس تهران با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) ضمن ادای احترام به مقام شامخ ایشان باردیگر با آرمانهای ایشان تجدید میثاق خواهند كرد.

معاون تربیتی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش برگزاری همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی در تالار وحدت تهران، همایش قانون مداری و جامعه پذیری، همایش كوهنوردی دانش آموزان و فرهنگیان و همایش نقش الگویی زنان در انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه این وزارتخانه در ایام الله دهه فجر برشمرد.

كفاش در ادامه با اشاره به سخنان حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی در اولین روزبازگشایی مدارس كشور امسال در خصوص 'طرح گفت و گو'،' كتابخوانی، 'زنگ انشاء' و حقوق دانش اموزی و شهروندی' اظهار داشت: به تمامی مدارس اعلام شده كه در این راستا نشست های گفتمان و میزگردهایی را با حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس برگزار كنند تا از این طریق زمینه های كرسی های آزادی اندیشی در مدارس كشور ایجاد شود.

وی گفت: در ایام دهه فجر از پیشكسوتان فرهنگی برای حضور درمدارس برای بازگویی خاطرات خود از دوران انقلاب اسلامی دعوت خواهد شد.

كفاش افزود: در این مراسم همچنین از خانواده های معظم شهدای دانش آموزی و فرهنگی و همچنین جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی تجلیل خواهد شد.

فراهنگ(3)**1355** 1630 ** 1569