۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۰۴
کد خبر: 81008040
T T
۰ نفر
تشخيص ماهيت اثر تاريخي كشف شده در مشهد هفته آينده آغاز مي شود

مشهد - ايرنا - رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مشهد گفت: تشخيص ماهيت اثر تاريخي كشف شده در مشهد و انجام كار مطالعاتي بر روي آن از هفته آينده آغاز مي شود.

به گزارش ايرنا، اول بهمن ماه جاري طي اجراي عمليات حفاري شهري توسط پيمانكار منطقه هشت شهرداري مشهد در ضلع شمال غربي ميدان 'ده دي' در بلوار امام خميني(ره) مشهد، سازه معماري آجري در عمق يك و نيم متر از سطح زمين كشف شد.

رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مشهد روز پنجشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به نوع مصالح بكار رفته و سنتي بودن مصالح در ساخت اين سازه احتمال تاريخي بودن اين سازه افزايش مي يابد.

حسن خانزايي اظهار داشت: طي برگزاري يك نشست فوري با شهرداري مشهد قرار شد ادامه اجراي كار پيمانكار در اين محدوده متوقف گردد و انجام كار مطالعاتي و پژوهشي در محل كشف اثر ياد شده آغاز شود.

خانزايي با بيان اينكه اين سازه كاملا مدفون در خاك است و نمي توان ماهيت سازه را تشخيص داد، افزود: طي توافق انجام شده قرار شد شهرداري با حفظ اثر و عدم دخالت در ماهيت آن عمليات انتقال لوله آب را در محل انجام دهد و كارشناسان ميراث فرهنگي نيز از هفته آينده كار مطالعاتي و تحقيقاتي بر روي اثر را انجام دهند.

وي با اشاره به پرترافيك بودن منطقه كشف سازه مزبور اظهارداشت: پيش بيني مي كنيم انجام كار گروههاي مطالعاتي و كارشناسي اداره كل ميراث فرهنگي دو هفته به طول انجامد.

پيش از اين نيز در بخش ديگري از همين خيابان، آب انبار تاريخي در عمق سه و نيم متري زمين كشف شده بود كه متعلق به دوره قاجار مي باشد./3

7496 /664