۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81008485
T T
۰ نفر
60 درصد آموزش عالی و 40 درصد آموزش پزشكی در دست دانشگاه آزاد است

تهران - ایرنا - قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشكی اعلام كرد كه این دانشگاه 60 درصد آموزش عالی و 40 درصد آموزش پزشكی كشور را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، باقر لاریجانی روز جمعه در نخستین همایش پژوهشی حوزه علوم پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع مقاله نویسی علمی در بیمارستان فرهیختگان اظهار داشت: بیمارستان ها مهمترین زمینه های پژوهشی در حوزه علوم پزشكی در دانشگاه ها هستند زیرا اطلاعات موجود در این مراكز می توانند در عرصه پژوهش مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: با استقرار مراكز پژوهشی در بیمارستان ها می توان موجب توسعه و گسترش بیش از پیش تحقیقات و انجام كارهای پژوهشی در عرصه پزشكی شد.

لاریجانی به ظرفیت دانشگاه آزاد در عرصه تولید علم و آموزش اشاره كرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی 60 درصد آموزش عالی و 40 درصد آموزش پزشكی كشور را بر عهده دارد.

وی افزود: 86 واحد دانشگاهی ، یك هزار و 806 عضو هیات علمی و یك هزار و 500 تخت بیمارستانی در 10 بیمارستان در سطح كشور برخی از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی است.

لاریجانی در این باره ادامه داد: همچنین 19 بیمارستان با ظرفیت 2 هزار و 922 تخت نیز از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر كشور در حال ساخت است.

به گفته وی 86 واحد دانشگاهی در سراسر كشور مشغول آموزش در رشته های پزشكی و پیراپزشكی هستند كه ظرفیت بسیار بالایی است.

سید ناصر استاد رییس مركز توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشكی دانشگاه آزاد نیز طی سخنانی در این همایشگفت: تلاش در راه اعتلای سلامت جامعه اساسی ترین هدف انسان در طول حیات بوده است، دانشگاه های علوم پزشكی از یك سو مسوول گسترش سلامت جامعه و توسعه فكری مردم نسبت به سلامت خود و جامعه ای است كه در آن زندگی می كنند از سوی دیگر وظیفه تربیت نیروهای آینده شبكه سلامت جامعه را بر عهده دارد.

وی تاكید كرد: در فرایند توسعه پژوهش و فناوری ، پژوهشگران باید متوجه باشند كه علم و دانش به عنوان عوامل اصلی در تولیدات پژوهشی با چنان سرعتی در حال جهش و تغییراست كه در شرایط امروز جامعه ، نشناختن این عوامل ممكن است شرایط قدرت رقابت را غیر ممكن ساخته و به عقب ماندن از قافله توسعه و یا به بیان دیگر توسعه نیافتگی بیانجامد.

استاد افزود: مركز توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی با این هدف تاسیس شده و ایجاد بستر لازم برای انجام پژوهش های دایمی و به ویژه كاربردی كردن آنها را سرلوحه وظایف خود قرار داده است.

وی اظهار داشت‌:برگزاری نخستین همایش پژوهشی حوزه علوم پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع مقاله نویسی علمی یكی از اقدامات انجام شده برای رسیدن به این هدف است.

نخستین همایش پژوهشی حوزه علوم پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع مقاله نویسی علمی امروز (جمعه) با حضور باقر لاریجانی قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشكی، رضا ملك زاده معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت و جمعی از متخصصان و محققان در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد.

این همایش به همت مركز توسعه پژوهش و فن آوری علوم پزشكی و واحد پزشكی تهران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

علمی ( 3 ) **9014** 1418