۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۲۲:۲۸
کد خبر: 81019650
T T
۰ نفر

برف و سرما مدارس اردبيل را تعطيل كرد

۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۲۲:۲۸
کد خبر: 81019650
برف و سرما مدارس اردبيل را تعطيل كرد

اردبيل- ايرنا- تداوم ريزش برف، يخبندان و تشديد كولاك و سرماي هوا سبب تعطيلي مدارس اردبيل و چند شهرستان اين استان در نوبت صبح فردا (شنبه) شد.

به گزارش ايرنا روابط عمومي اداره كل آموزش و پروش اردبيل اعلام كرد: مدارس مقاطع آمادگي، ابتدايي و دوره اول متوسطه در شهرستان هاي اردبيل، نمين، نير، سرعين، بيله سوار و پارس آباد مغان فردا در نوبت صبح به علت برف، سرما و يخبندان تعطيل هستند.

همچنين مدارس مقاطع آمادگي و راهنمايي شهر اصلاندوز مغان در نوبت صبح فردا به همين علت تعطيل خواهند بود.

باتوجه به سرماي شديد هوا و اينكه بارش برف و كولاك با شدت در ساعات آينده ادامه مي يابد به نظر مي رسد كه فردا تمام مقاطع تحصيلي و حتي دانشگاه هاي اردبيل به تعطيلي كشانده شوند و آموزش و پرروش اردبيل اعلام كرده است سعي مي شود در صورت تعطيلي تمام دوره هاي متوسطه، آن را در زمان مناسب به آگاهي برساند.

ريزش سنگين برف همراه با وزش شديد باد از جانب شمال شرق كه بيشينه سرعت آن گاهي به 55 كيلومتر در ساعت مي رسد، سبب وقوع كولاك و اختلال در تردد رهگذران پياده و سواره در گذرگاههاي شهر اردبيل شده است.

باوجود ابري بودن آسمان و ريزش برف، دماي هوا به شكل كم سابقه اي در ايستگاه مركزي اردبيل به منفي 15 درجه سلسيوس رسيده است.

ارتفاع برف به لحاظ همراهي آن با كولاك در سطح كوچه ها و خيابانهاي شهر اردبيل از 20 تا 45 سانتي متر متغير است.

كارشناسان هواشناسي اردبيل پيش بيني كرده اند كه بارش برف تا روز دوشنبه در اردبيل و بخش وسيعي از اين استان ادامه مي يابد كه شدت آن در روز شنبه و نخستين ساعات يكشنبه خواهد بود.

از روز يكشنبه بارش ها به شكل پراكنده ادامه خواهند يافت اما با گذر اين سامانه جوي ناپايدار، دوباره از نخستين ساعات سه شنبه موج قدرتمند و سرد ديگري از شمالغرب وارد ايران مي شود كه استان اردبيل و نوار شمالي كشورمان را زير تأثير خود قرار خواهد داد.

همچنين تشديد وزش باد و كولاك برف در روزهاي يكشنبه و دوشنبه آينده و نيز رسيدن دماي هوا به منفي 24 در شهر اردبيل و برخي ايستگاههاي هواشناسي اين استان دور از انتظار نيست.

592**1504
۰ نفر