۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۷:۵۷
کد خبر: 81036636
T T
۰ نفر
مطالبات 10 میلیارد تومانی چایكاران شمال كشور واریز شد/ از بین رفتن آفات چای با بارش برف

تهران - ایرنا - رئیس سازمان چای شمال كشور گفت: مبلغ 10 میلیارد تومان از مطالبات باقیمانده چایكاران شمال كشور تامین و به حساب آنها واریز شد و سازمان چای به چایكاران بدهی ندارد.

علی محرر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی سالجاری عاملیت پرداخت وجوه چایكاران برعهده بانك سپه بود، اما سال آینده قصد داریم پرداخت مطالبات چایكاران را طبق سنوات گذشته به بانك كشاورزی واگذار كنیم.

رئیس سازمان چای شمال كشور درباره بارش شدید برف و خسارات ناشی از آن نیز گفت: هم اكنون چایكاران در حال به زراعی باغات خود هستند، ضمن آنكه بارش سنگین برف و كاهش دمای هوا نمی تواند خسارتی به باغات چای وارد كند بلكه این بارش به نفع چایكاران نیز خواهد بود.

محرر تصریح كرد: بارش سنگین برف علاوه بر تامین آب موجود برای فصل كاشت، می تواند بخش عمده آفات باغات چای را از بین ببرد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه آب شدن برف ها و ایجاد روان آبها می تواند در فرسایش خاك باغات چای تاثیر بسزایی داشته باشد، چرا كه باغات چای در دامنه كوه ها، تپه ها و شیب های تند قرار دارند.

وی درباره مصوبه بسته حمایتی چایكاران، اظهار داشت: این بسته كه شامل مبلغی برای به زراعی باغات چای، بیمه محصولات و رفع مشكلات معیشتی چایكاران بوده هنوز در دست بررسی است و امیدواریم تا پایان سال جاری این مبلغ مصوب و برای به زراعی باغات چای تامین شود.

به گزارش ایرنا، هم اكنون حدود 32 هزار هكتار از اراضی شمال كشور زیركشت برگ سبز چای قرار دارد.

اقتصام(4)9186**1558
۰ نفر