۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۰۲
کد خبر: 81036644
T T
۰ نفر
برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی هدف اصلی باید نگاه به داخل باشد

تهران - ایرنا - عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید تمام نگاه ها به تولید، سرمایه گذار و توانمندی های داخلی باشد.

احمد سجادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره شاخص های اقتصاد مقاومتی، افزود: نگاه به پتانسیل های داخلی سبب خواهد شد تا با تكیه بر آنها در مقابل تحریم های دشمنان و غربی ها كشور بیمه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه دستور مقام معظم رهبری به خوبی در این بخش اجرا نشده است به طوری كه در سالهای قبل توجه به واردات و واردات محصولات كشاورزی، صنعتی و سایر موارد پررنگ تر شد.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بسیاری از موارد حتی توجه به سرمایه گذاری خارجی نیز بیشتر بوده و در بهره گیری از منابع داخلی متاسفانه معكوس عمل شده است.

سجادی گفت: در حال حاضر توان مالی خوبی در كشور داریم و از لحاظ صنعت ساخت تجهیزات در بخش صنعت نفت پتانسیل های خوبی وجود دارد كه باید به آنها توجه شود كه متاسفانه تاكنون در این زمینه فقط شعاری عمل شده است.

وی درباره نقش خصوصی سازی و اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی نیز گفت: اگر این سیاست ها به معنای واقعی اجرا می شد بسیار اثرگذار بود اگرچه تاكنون در نحوه واگذاری ها به افراد و قیمت گذاری ها اقدامات خوبی صورت نگرفته است.

نماینده مردم سرخس وفریمان در مجلس نهم گفت: البته برخی از این شركت ها و منابع مانند صنایع آب، برق و گاز را نمی توان واگذار كرد ولی شركتهای وابسته به این بخش ها، قابل واگذاری است كه باید در این زمینه اقدام كرد.

سجادی گفت: فروش اوراق مشاركت یكی از موضوعاتی است كه اگر به درستی عمل شود می تواند در جذب سرمایه های داخلی در جهت توسعه تولید موثر باشد ولی متاسفانه به دلیل پایین بودن نرخ سود این اوراق تاكنون استقبال خوبی از آن صورت نگرفته است.

وی با اشاره به آنكه در سال جاری فروش 37 هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت در بودجه پیش بینی شد كه حتی یكهزار میلیارد تومان آن نیز به فروش نرفته است، افزود: بانك مركزی و شورای پول و اعتبار باید تدابیر لازم را برای بازنگری در نرخ سود این اوراق اتخاذ كنند تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

عضو كمیسیون انرژی مجلس نهم اضافه كرد: اگر از فرصت ها و زمان به خوبی استفاده نكنیم در اصل موجب از دست دادن منابع خواهیم شد.

اقتصام(4)1053**1558
۰ نفر