۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۳۴
کد خبر: 81036713
T T
۰ نفر
معاینه  سلامت یكهزارو 100 دانش آموز در خمین آغاز شد

خمین- ایرنا- كارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خمین گفت: دومین مرحله اجرای طرح معاینه ویژه یكهزارو 100 دانش آموز پسر برای صدور شناسنامه سلامت در مدارس خمین آغاز شد.

'داود شكوری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان اول متوسطه اول و دوم از 17 مدرسه سطح شهر زیر پوشش طرح معاینات شناسنامه سلامت قرار گرفتند.

وی اظهار كرد: در اجرای این طرح دو پزشك و كارشناس بهداشت بمدت یك ماه با آموزش و پرورش برای پیشگیری و شناسایی بیماری های دانش آموزان همكاری دارند.

كارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خمین بیان كرد: در قالب این طرح سلامت دانش آموزان، از نظر جسمی، قد و ورن، بینایی و شنوایی سنجش خواهد شد كه افراد مشكوك به بیماری مشمول این طرح به آزمایشگاه و مراكز درمانی برای درمان ارجاع داده خواهند شد.

شكوری، پیشگیری، شناسایی، درمان به موقع بیماران برای جلوگیری از عوارض جسمی- روحی از مزایای اجرای معاینات سلامت در مدارس عنوان كرد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح كه از 15 آذرماه در مدارس دخترانه اجرا شد، یكهزارو 63 دانش آموز شناسنامه سلامت گرفتند.

وی اضافه كرد: براساس بررسی های انجام شده، بیماری های شایع در میان دانش آموزان دختر كم خونی، فقر آهن و پوستی است در حالی كه دانش آموزان پسر به بیماری های گوارشی مبتلا هستند.ك/3

8122/555