۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۴۶
کد خبر: 81040551
T T
۰ نفر
كاهش عوارض جراحی ها با استفاده از روش تصویربرداری سه بعدی

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه واشنگتن موفق به ابداع یك روش تصویربرداری سه بعدی شدند كه عوارض انواع جراحی زیبایی را كاهش می دهد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، سالانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا تحت اعمال جراحی مختلف اعم از عمل بینی، ساكشن نواحی مختلف بدن، تزریق بوتاكس، ‍ژل و چربی و انواع پروتز قرار می گیرند.

علیرغم اینكه قبل از عمل جراحی، تمام پزشكان مربوطه اطمینان كامل می دهند كه عمل كاملا موفقیت آمیز است؛‌ در برخی از موارد نتیجه معكوس است و بیمار تا آخر عمر از كرده خود پشیمان می شود.

محققان دانشگاه واشنگتن برای حل این مشكل، یك شیوه جدید تصویربرداری سه بعدی ابداع كرده اند كه به پزشك اجازه می دهد قبل از انجام عمل، تحلیل كند كه در طول تزریق، چه اتفاقی برای رگ های خونی می افتد.

این فرآیند به پزشك اجازه می دهد كه قبل از اتمام كار، از موفقیت آمیز بودن عمل مطلع شود و ببیند كه آیا تمام مراحل مطابق میل و نقشه او پیش می رود یا خیر.

مهمترین مشكل در حین انواع عمل های زیبایی، مرگ بافت مورد نظر است زیرا این فرآیند دردناك غیر قابل بازگشت است.

این روش غیر تهاجمی در تمام جراحی های ترمیمی و پلاستیك قابل استفاده است ولی نتایج آن صد در صد قابل اطمینان نیست.

محققان به افراد توصیه می كنند كه تا حد امكان از انجام چنین عمل هایی اجتناب كنند و به داده های طبیعی خود عشق بورزند و شكرگذار خداوند باشند.

در نشست سالانه انجمن پلاستیك آمریكا كه در نوامبر سال گذشته برگزار شد،‌ پزشكان مطرح كردند كه تزریق پركننده به رگ ها خونی اطراف چشم، به احتمال زیاد منجر به مرگ بافت این ناحیه می شود.

علمی (6) ** 9259**1599

سرخط اخبار جامعه