۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81040895
T T
۰ نفر
عضو شورای انجمن دانشجویان ایرانی در تركیه : انقلاب اسلامی ، بیداری اسلامی را در پی داشت

آنكارا - ایرنا - عضو شورای مركزی انجمن علمی فرهنگی دانشجویان ایرانی مقیم تركیه گفت : پیروزی انقلاب اسلامی ، بیداری اسلامی در جهان اسلام را در پی داشت.

' ابراهیم حقیقی 'امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 از آن به عنوان مهمترین رویداد تاریخ در ایران نام برد و گفت : پیروزی انقلاب اسلامی باعث بیداری مسلمانان جهان و انسجام آنان شد.

وی مهمترین دستاورد این انقلاب را ' استقلال ' دانست و افزود: سرنگونی حكومت استبدادی شاهنشاهی و برقراری نظام مردمی جمهوری اسلامی و رهایی از سلطه استعماری بیگانگان و تحول در اصول و رفتارهای سیاست خارجی كشور از جمله دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی است.

حقیقی تصریح كرد: سرنگونی حكومت دو هزار و پانصد ساله ستم شاهی مهم ترین واقعه انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود. تشكیل حكومت اسلامی، استقرار نهادهای مدنی كشور با انتخابات مبتنی بر رأی مستقیم مردم، كه معنای واقعی دموكراسی را در بر می گیرد، خارج كردن كشور از كشوری وابسته و تأمین كننده منافع بیگانگان تحت عنوان ژاندارم منطقه و تبدیل آن به كشوری مستقل، تأثیرگذار و عزتمند، ارمغان نظام جمهوری اسلامی در بعد سیاست خارجی بود.

عضو شورای مركزی انجمن علمی فرهنگی دانشجویان ایرانی مقیم تركیه همچنین گفت :انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی با وجود تمامی مشكلات و موانع زیادی كه با آن مواجه بوده است،دستاوردهای قابل قبولی به همراه داشته است كه می توان شاخصه محوری آن را در گام نهادن در مسیراستقلال، قطع وابستگی و تكیه بر توانمندی های خود و باور به ایجاد تحول وپیشرفت دانست .

او افزود :در شرایطی كه اقتصاد كشور در رژیم ستم شاهی كاملاً وابسته به غرب و قدرتهای بزرگ بود و وابستگی شدیدی به نفت داشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست كشور به سوی استقلال و كاهش وابستگی به نفت و فروش ضابطه مند آن درچارچوب منافع كشور متمایل شد .

خاورم ** 230 *1446

سرخط اخبار جهان