۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۵۳
کد خبر: 81041771
T T
۰ نفر

زمینه اجتهاد بانوان باید فراهم شود

۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۵۳
کد خبر: 81041771
زمینه اجتهاد بانوان باید فراهم شود

قم- ایرنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید زمینه تحصیل بانوان را در علوم حوزوی تا درجه اجتهاد فراهم كنیم .

گزارش ایرنا به نقل از مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حاكیست، حجت‌الاسلام و المسلمین' سیداحمد حسینی خراسانی' روز چهارشنبه این سخنان را در جریان دیدار جمعی از مسوولان حوزه‌های علمیه خواهران كه در محل دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شده بیان كرده است .

وی خواستار فراهم شدن زمینه تحصیل علم و رشد و ترقی دینی بانوان مانند آقایان شده و افزوده است: باید ده‌ها خانم برخوردار از قوه اجتهاد و فقاهت داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر در تصدی بانوان در برخی مناصب، مباحثی مطرح است، در نیل آنان به درجه اجتهاد هیچ ایرادی مطرح نیست و بلكه این كار بسیار مطلوب است.

حسینی خراسانی با اشاره به آثار و بركات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امام راحل حمایت ویژه‌ای از این حوزه‌های علمیه داشتند و رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان پدیده مبارك یاد كردند.

وی افزود: هرجا بانوان طلبه حضور دارند و فعال هستند، آثار وجود آنها در عرصه‌های فرهنگی از جمله حجاب كاملا محسوس و تبلیغ آنها در میان بانوان و كودكان بسیار موثر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینكه اقبال چشمگیری در جامعه زنان نسبت به حوزه علمیه مشاهده می‌شود، گفت: آثار فاخری كه بانوان طلبه در حوزه‌های مختلف خلق كرده‌اند در مجامع علمی قابل ارائه و دفاع هستند.

وی اضافه كرد: فارغ از هر گونه تعصب، بانوان در عرصه رقابت علمی و آموزشی نسبت به آقایان جدی‌تر هستند.

حسینی خراسانی با بیان اینكه پیشینه حوزه‌های علمیه خواهران به زمان مرجعیت علمی امیرالمومنین علی(ع) باز می‌گردد، ادامه داد: در آن زمان مرجعیت علمی حضرت زهرا(س) و پس از آن نیز مرجعیت علمی حضرت زینب(س) مطرح بوده است.

وی با اشاره به اینكه خانواده فقهای به‌نام شیعه مانند سیدابن طاووس به فراگیری علوم دینی توجه داشته‌اند، اظهار داشت: رویه رایج در تاریخ اسلام برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی است چنان كه بر اساس روایات، در ارزش‌های انسانی تفاوتی میان زن و مرد وجود ندارد و علم‌آموزی از ارزش‌های انسانی است.

در این دیدار مسوولان مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به تشریح وضعیت حوزه‌های علمیه خواهران و دستاوردهای این حوزه‌های علمیه پرداختند. ك/1

8138/ 380/
۰ نفر