۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 81073496
T T
۰ نفر
رضایی: قوای سه گانه به اقتصاد مقاومتی اهتمام جدی داشته باشند

تهران- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یكی از راهكارهای پیشرفت كشور را توجه به اقتصاد مقاومتی عنوان كرد و خواستار توجه جدی قوای سه گانه به تاكیدات رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی شد.

محسن رضایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان این مطلب افزود: جدی گرفتن موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی قوای سه گانه و مردم باعث می شود تا در خیز بلند اقتصادی موفق شویم.

وی درباره تحقق راهكارهای اقتصاد مقاومتی نیز گفت: بسیاری از راهكارها در درون سیاست های كلان اقتصاد مقاومتی آمده و این سیاست ها تركیبی از سیاست ها و ارائه راهكارهای كلان كشور است.

دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام تاكید كرد: باید نوعی بسیج شدن در منابع انسانی، منابع علمی، فناوری و سرمایه های ملی كه در اختیار مردم و دولت است صورت گیرد.

رضایی خاطر نشان كرد: توجه به توسعه كارآفرینی، تصمیم گیری های یكپارچه، پرهیز از تفرق در تصمیم گیری ها، و توجه به صرفه جویی از دیگر راهكارهای پیشرفت در عرصه اقتصادی است.

وی اضافه كرد: با صرفه جویی می توان بدون فروش نفت هم زندگی كرد و حتی دو برابر جمعیت فعلی را اداره كرد.

این كارشناس مسایل سیاسی و اقتصادی در ادامه به دستاوردهای كسب شده در سالهای تحریم اشاره كرد و گفت: سختی ها و تحمل تحریم ها دستاوردهایی را برای كشورما فراهم آورده است و پیشرفت در عرصه كشاورزی، خود اتكایی و شناخت خود از جمله آن نتایج مثبت است.

به گفته رضایی، هیچ ملتی سعادت را بدون عبور از سختی ها بدست نمی آرود و سختی ها باعث دستاوردهای ثمر بخشی شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی برشكل گیری حماسه اقتصادی در سال 92 نیز گفت: حماسه اقتصادی شروع شده و در این باره به آینده امیدوار هستیم.

رضایی خاطرنشان كرد: سرآغاز حماسه اقتصادی ابلاغ سیاست های كلان اقتصاد مقاومتی بوده است و این مهم اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی اضافه كرد: شعار هر سال از سوی رهبری به معنای آن نیست كه حتما آن برنامه و راهكار در سال ذكر شده به اتمام برسد بلكه این شعارها به معنای شروعی برای یك عملكرد بزرگ است.

رضایی گفت: حماسه اقتصادی و توجه به آن شروع شده و امیدواریم كه این مهم در سالهای آینده نز شكل بگیرد.

سیام**7261**1535
۰ نفر