۲۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۱۲
کد خبر: 81082608
T T
۰ نفر
معاون استاندار گيلان: راه و شهرسازي زيربناي توسعه است

رشت - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي استاندار گيلان با اشاره به اهميت حوزه راه و شهرسازي گفت : ساخت راه و شهر ، تامين كننده رفاه ، ايجاد كننده اشتغال و زيربناي توسعه است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ' محمد احمدي پور ' روز سه شنبه در مراسم توديع و معارفه مديران كل سابق و جديد اداره كل راه و شهرسازي گيلان اظهار كرد : راه با تسهيل حمل ونقل جاده اي ، شرايط دستيابي به توسعه را فراهم مي كند .

وي با بيان اينكه توسعه و رفاه مبناي كار دولت تدبير و اميد است ، افزود : سياست استان در انتصاب مديران نيز همراهي با دولت و داشتن نگاه توسعه اي به منظور تامين رفاه مردم است .

معاون سياسي و امنيتي استاندار گيلان تاكيد كرد: همه مديران بايد به صورت هماهنگ عمل كرده و در جهت تحقق توسعه استان نقش آفرين باشند.

احمدي پور آشنايي با مزيت هاي استان را راهكار موفقيت مديران در تحقق اهداف توسعه اي عنوان و خاطرنشان كرد: نا آشنايي مديران با مزيت ها و توانمندي هاي استان مانعي مهم در تحقق اهداف تعيين شده است.

وي وجود بازارهاي بزرگ در كشورهاي درياي خزر و آسياي ميانه را ظرفيت مهم گيلان دانست و تصريح كرد: استفاده از اين ظرفيت و رونق ترانزيت كه با ايجاد شرايط لازم براي حمل ونقل جاده اي محقق مي شود، گيلان را از قرارداشتن در رديف پنج استان آخر در اشتغال خارج مي كند.

معاون سياسي ، امنيتي استاندار گيلان استفاده از ديگر ظرفيت هاي گيلان از جمله كشاورزي ، گردشگري ، گردشگري سلامت ، سايت نفتي و صنعت را نيز نيازمند توسعه بخش حمل ونقل جاده اي عنوان كرد .

احمدي پور با اشاره به خسارات ناشي از بارش برف سنگين اخير در گيلان خاطرنشان كرد : تامين اين خسارت ها و كمك به تجهيزات سنگين، نيازمند اعتبار است .

وي با اشاره به بالا بودن تعداد جمعيت شناور در گيلان ادامه داد : توزيع امكانات و اعتبارات بايد براي بيش از جمعيت دو ميليون و 500 هزار نفري گيلان برنامه ريزي شده و تخصيص يابد .

مديركل جديد راه و شهرسازي گيلان نيز در اين مراسم تكميل 11 كيلومتر باقيمانده آزادراه رشت - قزوين و بهسازي راه هاي روستايي را از اولويت هاي اين اداره كل معرفي كرد .

'شعبانعلي خاوري' با اشاره به بالا بودن حجم بدهي پيمانكاران ادامه داد : اين اميد وجود دارد تا با اقدامات انجام گرفته از سوي دولت بخش زيادي از اين بدهي پرداخت شود .

وي رفع مشكلات و توجه به نيروي انساني شاغل در اداره كل راه و شهرسازي گيلان را ازديگر اولويت هاي اين نهاد عنوان كرد .

به گزارش ايرنا ، در ادامه اين مراسم از زحمات ' حجت شعبانپور ' مديركل سابق راه و شهرسازي گيلان قدرداني و ' شعبانعلي خاوري ' با حكم وزير راه وشهرسازي به عنوان مديركل جديد اين نهاد منصوب شد.ك/2

7292/695