۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۲۷
کد خبر: 81084847
T T
۰ نفر
حق التدریس آبان و آذر معلمان پرداخت شد

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: حق التدرس آبان و آذر معلمان به مبلغ یكصد میلیارد تومان امروز به حساب آنان واریز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا ، علی اصغر فانی عصر روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز شهدا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با سه ماه باقی مانده از حق التدریس معلمان نیز با معاونت راهبردی رییس جمهوری صحبت كردم كه امید است به زودی این اعتبارات تامین شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی در مورد معلمان ممنوع التدریس اظهاركرد: نامه ای به قوه قضاییه نوشته ایم و هنوز جوابی برای ما نیامده است.

فانی همچنین در رابطه با اعطای مدرك نوع دوم به فرهنگیان توضیح داد: در برنامه ای كه من به مجلس شورای اسلامی تقدیم كردم ، راه اندازی مركز ارزیابی حرفه ای فرهنگیان پیش بینی شده بود.

وی خاطرنشان كرد: در صورت فعال شدن این مركز مدرك نوع دوم برای معلمان صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در باره سهمیه معلمان ایثارگر و انتقاداتی كه مبنی بر بی توجهی به این مساله شده است گفت: مصوباتی كه دولت در باره ایثارگران دارد مشمول معلمان نیز به عنوان كاركنان دولت خواهد شد.

فانی در پاسخ به سووال خبرنگاری در باره وعده های برخی مدیران مدارس برای هوشمندسازی گفت: من بابت قول هایی كه داده ام مسوولیت دارم و در قبال قول های دیگران مسوول نیستم.

فانی ادمه داد: یحث هوشمندسازی مدارس بدون تعریف درستی از هوشمندسازی معنی ندارد و ما اكنون در حال تعریف مدرسه هوشمند و مرحله بندی اجرای آن هستیم كه به تدریج در بستر آموزش و پرورش اتفاق می افتد.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با وضعیت بدهكاری این وزارت خانه به وزارت نیرو اظهار كرد: ما بدهكار وزارت نیرو هستیم و در این رابطه از وزیر نیرو خواسته ایم تا آب و برق مدارس قطع نشود كه البته قطع هم نشده است.

فانی یادآور شد: در بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش پرداخت بدهی ما به وزارت نیرو دیده شده است.

فراهنگ(3)**1883**1540**1588
۰ نفر