۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81097308
T T
۰ نفر

نهاوندیان: اقتصاد نرده بانی برای رسیدن به فرهنگ است

۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۳۷
کد خبر: 81097308
نهاوندیان: اقتصاد نرده بانی برای رسیدن به فرهنگ است

جیرفت - ایرنا - رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتصاد هدف نیست، بلكه نرده بانی است كه با آن می توان به فرهنگ رسید.

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان روز یكشنبه در جمع اعضای دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی شهرستان جیرفت، افزود: باید از فرصت ها نهایت استفاده را كرد، زیرا در زمان حاضر عزمی ایجاد شده تا موانع از مسیر حركت كسب و كار برداشته شود كه باید آن را غنیمت شمرد.

وی اظهاركرد: در 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی خطاهای زیادی در كشور روی داد و همه دعواها بین چپ و راست بود و این موجب تلف شدن فرصت ها شد.

وی گفت: به جایی اینكه به هم پاس دهیم و گل بزنیم فرصت ها را از دست دادیم اما هم اكنون شرایط جدیدی ایجاد شده، هم عزم خود را جزم كرده و هم رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تاكید دارند.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: مدیریت جهادی این است كه مجموعه دولت باید میدان را برای ورود بخش خصوصی باز كند و اگر این كار را انجام ندهیم ما مسوول هستیم.

وی خاطرنشان كرد: باید شرایطی را ایجاد كنیم و به بخش خصوصی این امكان را بدهیم كه خود را كنترل كند تا به طور طبیعی صالح ترین و فاضل ترین های این بخش بالا بیایند، مانند قاعده طبیعت كه هر كسی صالح تر و توانمند تر است، بالا می آید.

نهاوندیان تصریح كرد: مردم از دعواهای سیاسی خسته شده اند و نمی خواهند شاهد دعوا بین مجلس و دولت باشند زیرا 35 سال از این انقلاب گذشته و باید كشور را تحویل نسل بعدی انقلاب دهیم و ما انقلاب كرده ایم تا كشور را بهتر از قبل تحویل نسل بعد دهیم.

وی گفت: برخی از خطاهای گذشته، كندی ها و كاستی ها جبران شده و قرار بود كه متوسط هشت درصد رشد داشته باشیم تا به افق 20 ساله برسیم اما نرخ رشد ما پایین رفته و اگر این موضوع را بگوییم، می گویند پشت سر دولت قبلی غیبت نكنید.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی خاطرنشان كرد: روش غلط را باید غلط گیری كرد تا تكرار نشود.

وی از راه اندازی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در شهرستان جیرفت ابراز خرسندی كرد و گفت: فرصت كم نظیری برای شهرستان جیرفت و جنوب كرمان ایجاد شده زیرا استاندار كرمان، توسعه گراست.

نهاوندیان ادامه داد: سه سال دولت، سه سال طلایی است و دكتر روحانی نسبت به اینكه اولویت را به اقتصاد دهیم جدی است و از منظر امنیتی به این نتیجه رسیده كه با اقتصاد می توان امنیت را به ارمغان آورد.

وی گفت: اگر اقتصاد ما ارتقا یابد كشورهای همسایه جرات ندارند نگاهی به كشور ما داشته باشند و در نهایت اگر اقتصاد توسعه یابد فرهنگ هم ارتقا می یابد.

وی تصریح كرد: این عزت نیست كه مردم ما در ماه محتاج 45 هزار تومان بشوند، زیرا اگر ما نیازمند نبودیم می توانیم به اسلام و فرهنگ خود ببالیم.

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین از موزه باستان شناسی، محوطه های تاریخی، گلخانه ها و جاذبه های گردشگری جیرفت بازدید كرد.

7444/8154/2624/587
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد