۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۹:۴۲
کد خبر: 81109054
T T
۰ نفر

وضعیت جسمی سلیم موذن زاده خوب اعلام شد

۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۹:۴۲
کد خبر: 81109054
وضعیت جسمی سلیم موذن زاده خوب اعلام شد

اردبیل – ایرنا – سلیم موذن زاده اردبیلی ؛ استاد مسلم مداحی پس از پنج روز بستری در بیمارستان در پی بهبودی كامل ؛ بستر بیماری را ترك كرده و وضعیت جسمی وی مناسب می باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ استاد موذن زاده اردبیلی ؛ به علت احساس كسالت با دستور پزشك معالج در بخش قلب بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری شده و مورد مداوا و مراقبت قرار گرفته بود.

جمع زیادی از عاشقان اهل بیت (ع) و دوستداران صدای ملكوتی استاد سلیم با شنیدن خبر بیماری و بستری شدن وی به عیادتش شتافتند و مجید خدابخش ، استاندار اردبیل نیز از جمله این ملاقات كنندگان از استاد موذن زاده اردبیلی بود.

یكی از نزدیكان سلیم موذن زاده گفت : استاد از حدود 10 سال قبل در قلب خویش دچار مشكل شده و از آن سال زیر مراقبت های پزشكی قرار گرفته و داروهایی را مصرف می نمود.

بهرام یوسف پور آذر ؛ در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : حاج سلیم شش روز قبل به آریتمی (بر هم خوردن ریتم) جزیی قلب دچار شد كه پزشكان صلاح دیدند نامبرده در بخش قلب بستری شود.

وی تاكید كرد : وضعیت ظاهری و نیز بررسی های متعدد پزشكان از جزیی بودن ناراحتی قلبی استاد سلیم موذن زاده اردبیلی و نیز بازیابی بهبودی كامل وی حكایت دارند.

به گفته یوسف پور آذر ؛ پزشك معالج به حاج سلیم یك دوره یك ماهه استراحت داده است و پس از آن انتظار می رود كه با لطف پروردگار یكتا امكان نوحه خوانی و اجرای برنامه های مذهبی برای این مداح مشهور جهان اسلام فراهم شود.

عشق و علاقه استاد موذن زاده به اهل بیت (ع) به اندازه ای هست كه وی در زمانی كه در بخش قلب بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری بود به خاطر تقارن با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) وی چند بیتی در رثای آن بانوی بی نظیر را به شكل نوحه خوانی با صدای رسا اجرا نمود.

پخش طنین سوزناك استاد موذن زاده در اتاق بیمارستان ؛ قلوب حاضران و مومنان را برای دقایقی منقلب و سرشك را بر گونه هایشان روان كرد و دوستداران را برای امكان ادامه برخورداری از صدای ملكوتی او و اجرای برنامه های مذهبی در آینده امیدوار نمود.

سلیم موذن زاده اردبیلی در سال 1315 خورشیدی در محله تازه شهر اردبیل چشم بر جهان گشود. صدای خوب در خانواده وی موروثی است و'شیخ فرج اردبیلی' پدر بزرگ ؛ 'شیخ كریم' پدر استاد سلیم و تمام برادرانش به نام های شادروانان نعیم ؛ رحیم و داود موذن زاده اردبیلی از صدای بسیار خوب برخوردار بوده اند كه همه آنان از این نعمت الهی در راه ترویج مكتب اهل بیت (ع) به خصوص مناقب و مصائب چهارده معصوم (ع) و عزاداری های محرم بهره جسته اند.

استاد سلیم موذن زاده اردبیلی كه بیش از 60 سال از عمر خویش را صرف اجرای برنامه های نوحه خوانی و مداحی نموده و از او حدود دو هزار و 500 عنوان نوار كاست و سی دی مربوط به برنامه های عزاداری و نوحه خوانی موجود هست می گوید : حنجره اش وقف حضرت سیدالشهداء (ع) است و درست نیست كه از آن برای موارد دیگر استفاده نماید.

592/530