۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۸:۴۶
کد خبر: 81110479
T T
۰ نفر
تبریك وزارت خارجه برای آزادی 4 مرزبان/ پیگیری ها برای روشن شدن سرنوشت جمشید دانایی فر ادامه دارد

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه در بیانیه ای، آزادی و بازگشت چهار مرزبان ایرانی از مرزهای كشورمان در سیستان و بلوچستان به آغوش گرم وطن و خانواده های این عزیزان تبریك گفت و اعلام كرد: پیگیری ها و تماس با دولت پاكستان برای روشن شدن سرنوشت جمشید دانایی فر دیگر مرزبان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در این بیانیه كه عصر امروز (یكشنبه) منتشر شد، آمده است: بی شك آزادی چهارمرزبان نتیجه تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی مجموعه دستگاه ها و نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران و مشاركت و همكاری صمیمانه معتمدین محلی بوده است.

در بخش دیگر از این بیانیه وزارت امور خارجه تاكید كرد كه این وزارتخانه به عنوان یكی از وظایف اصولی خود به موازات سایر نهادهای ذیربط و مسوول كشور اقدامات انجام شده تاكنون را به منظور روشن شدن سرنوشت «جمشید دانایی فر» دیگر مرزبان عزیز كشورمان كماكان ادامه داده و موضوع را در تماس ها و ارتباطات با دولت پاكستان مورد پیگیری قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، وزارت كشور امروز اعلام كرد كه 4 مرزبان ایرانی ربوده شده به میهن بازگشتند.

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری 5 مرزبان ایرانی شامگاه 17 بهمن ماه 1392 توسط گروهك تروریستی جیش العدل در منطقه جكیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند و به داخل خاك پاكستان انتقال یافتند.

گروهك تروریستی جیش العدل روز شنبه 19 بهمن ماه نیز با انتشار تصاویری، مسولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت و سوم فروردین ماه اعلام كرد كه جمشید دانایی فر یكی از این پنج مرزبان ربوده شده را به شهادت رسانده است.

این مرزبان متولد 1366 در محمد آباد سیستان و بلوچستان است كه پس از اخذ مدرك دیپلم از سه سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت بود.

سیام(1)*2021**1336