۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81112997
T T
۰ نفر

آغاز نهمین دوره مسابقات ربوكاپ آزاد ایران از فردا

۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81112997
آغاز نهمین دوره مسابقات ربوكاپ آزاد ایران از فردا

تهران - ایرنا - رییس كمیته ملی ربوكاپ ایران از حضور گسترده تیم های خارجی در این مسابقات خبر داد و گفت: نهمین دوره مسابقات روبوكاپ آزاد ایران با قدرتی بیشتر از سال گذشته از فردا در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایران دكتر موسوی خانی در نشستی با خبرنگاران گفت: اكنون 388 تیم از 22 كشور جهان در این مسابقات شركت كرده اند كه از این تعداد 340 تیم ایرانی و 48 تیم خارجی در این مسابقات شركت می‌كنند.

وی با بیان اینكه این دوره از مسابقات در 24 لیگ روبات انسان نما، فوتبالیست سایز متوسط، فوتبالیست سایز كوچك، امدادگر واقعی، روبات خانگی، نمایش دانشجویی، روبات‌های استاندارد، روبات های پرنده، شبیه ساز فوتبال دوبعدی، شبیه ساز فوتبال سه بعدی، شبیه ساز عامل امداد، روبات امدادگر مجازی، مین یاب خودكار، مین یاب دستی، رقابت فنی مین یاب، فوتبال آزاد، فوتبال ب سبك وزن، فوتبال ب وزن آزاد، امداد ابتدایی الف، امداد پیشرفته الف، امداد ب، امداد فضای مشترك، نمایش دانش آموزی موضوع آزاد و نمایش دانش آموزی موضوع مشترك برگزار می‌شود.

به گفته رییس دانشگاه آزاد قزوین كشورهای امریكا، انگلیس، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، آلمان، سوئد، هلند، برزیل، مكزیك، ژاپن، چین، تایلند، هند، پاكستان، امارات، كانادا، تركیه، كلمبیا، مصر، اندونزی و ایران خواهند بود.

موسوی خانی در بخش دیگری از سخنانش درباره كاربرد روبات ها در صنعت گفت: اكنون روبات های پرنده كاربردهای بسیاری در زمینه امدادرسانی و انتقال بیمار در مناطق صعب‌العبور، عملیات نظامی و امدادی در دریاها و مناطق صعب‌العبور دارند و هم اكنون یك هزار واحد عملیاتی با استفاده از روبات های پرنده در سراسر جهان به صورت جدی فعالیت می‌كنند.

وی خاطرنشان كرد: اما در زمینه روبات های فوتبالیست دانش روباتیك مورد نظر است تا بتوان با ایجاد هماهنگی بین روبات ها و انجام فعالیت های صنعتی پرداخت.

موسی خانی همچنین از تولید روبات های مورد استفاده در كوره های صنعتی توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: این روبات ها هم اكنون در صنایع كشور استفاده می شود.



*** توسعه صنعت روباتیك و نرم افزار می‌تواند به اقتصاد بدون نفت منجر شود

رئیس كمیته ملی المپیك با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: با توسعه صنعت روباتیك و نرم افزار می توان علاوه بر رهایی از مشكلات تحریم كشور را از اقتصاد متكی به نفت نجات داد.

وی با بیان اینكه كشورهایی مانند هند و كره جنوبی صنعت نرم افزار خود را همزمان با ایران آغاز كرده اند اظهار داشت: اكنون هند به نقطه ای رسیده كه تنها سالانه 70 میلیارد دلار از محل صادرات نرم افزار خود در آمدزایی می كند.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری شعار امسال گفت: در امسال باید به استانداردسازی و ارتقای كیفیت محصولات توجه كنیم تا بتوانیم به تحقق این شعار كمك كنیم.

نهمین دوره مسابقات روبوكاپ آزاد ایران تا روز 22 فروردین ماه ادامه دارد.

علمی (3) **9190*ن.س**1599
۰ نفر