۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 81118393
T T
۰ نفر
پروژه راه آهن اردبیل با یك میلیارد دلار فاینانس چینی تكمیل می شود

نیر ، اردبیل - ایرنا - نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه راه آهن اردبیل با یك میلیارد دلار فاینانس چینی توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا و تكمیل می شود.

به گزارش ایرنا ، مصطفی افضلی فرد روز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشكلات شهرستان نیر افزود: اجرای عملیات احداث راه آهن اردبیل با 700 میلیارد ریال اعتبار قبلی به پایان نمی رسید و در جلسه ای با حضور استاندار اردبیل و وزیر راه و شهرسازی قرار شد یك میلیار دلار فاینانس چینی برای آن اختصاص یابد.

وی به نصب دستگاه های پتروشیمی اردبیل اشاره كرد و گفت: برای راه اندازی دستگاه های پتروشیمی اردبیل با سه بانك صادرات ، توسعه صادرات و رفاه تفاهم شده و 545 میلیون دلار در بین این بانك ها تقسیم می شود و تا مهرماه امسال دستگاه های پتروشیمی اردبیل نصب خواهد شد.

وی اظهار كرد: مراسم كلنگ زنی احداث سیكل تركیبی كه گاز را به بخار تبدیل خواهد كرد اوایل اردیبهشت امسال در اردبیل به زمین زده خواهد شد.

افضلی فرد افزود: با راه اندازی سیكل تركیبی 50 میلیارد متر مكعب گاز به 10 میلیارد متر مكعب تبدیل شده و چهار میلیارد یورو هم صرفه جویی خواهد شد.

وی در زمینه فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: بر اساس توافق مجلس با دولت 30 درصد از یارانه به تولید و 10 درصد هم به حوزه سلامت اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: یك درصد نیز از مالیات بر ارزش افزوده دولت مصوب شده كه به بهداشت و درمان روستاییان اختصاص یابد.

7116/594/593