۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81120179
T T
۰ نفر
رييس اتاق ايران: منابع يارانه ها بايد در مسير توانمندسازي مردم باشد

تهران - ايرنا - رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران شيوه توزيع يارانه ها را صحيح ندانست و گفت: منابع يارانه ها به جاي توزيع اعانه اي بايد در مسير توانمندسازي مردم هزينه شود.

غلامحسين شافعي روز يكشنبه در نشستي با خبرنگاران اظهار داشت: در شرايط فعلي و در آستانه اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها نمي توان شيوه فعلي را تغييري داد.

وي به تمام افرادي كه نيازمند نيستند، توصيه كرد در راستاي كمك به دولت و به منظور اصلاح طرح هدفمندي يارانه ها و صرف بودجه ناشي از آن در جهت توسعه بخش توليد كشور و همچنين حمايت ملي از سياست هاي اقتصادي دولت انصراف خود را اعلام كنند.

شافعي سپس به انصراف اعضاي چندين اتاق بازرگاني و تشكل هاي استاني از دريافت يارانه اشاره كرد و گفت: منابع حاصل از انصراف دريافت يارانه ها چنانچه در جهت توليد، توسعه، درمان و سلامت كشور باشد، به طور قطع نتايج مثبتي خواهد داشت و در غير اين صورت، اين گونه توزيع اثر منفي بر اشتغال كشور دارد و در بلندمدت به نفع كشور نيست.

رييس اتاق ايران با اشاره به سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي بايد به عنوان يك مطالبه جدي سرلوحه كار همه فعالان حوزه اقتصاد كشور باشد تا يك كار عملي در اين ارتباط صورت گيرد.

اقتصام (3) ** 1574 **1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد