۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81143463
T T
۰ نفر
رییس مركز گردشگری دانشجویان ایران: از گردشگری دریایی غفلت شده است

بندرعباس- ایرنا - رییس مركز گردشگری دانشجویان ایران گفت: با اینكه گردشگری دریایی درآمد بالایی دارد، اما از آن غفلت شده است.

بابك ارسیا روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی علمی پژوهشی خلیج فارس در بندرعباس در مصاحبه اختصاصی با ایرنا افزود: گردشگری دریایی، جاذبه پردرآمد در حوزه گردشگری است كه تاكنون مغفول مانده و باید فرهنگ آن را در جامعه گسترش دهیم.

وی بیان داشت: چنانچه بتوانیم این كار را انجام دهیم گام مثبت ومهمی در زمینه توسعه پایدار و كسب درآمد برای دهك های پایین جامعه برداشته ایم.

رییس مركز گردشگری دانشجویان ایران با اشاره به اینكه كشورهای آمریكای شمالی، اروپایی و عربی از گردشگری دریایی درآمد هنگفتی كسب می كنند، اظهاركرد: می توانیم با بهره گیری از تجربه های سایر كشورها نسبت به توسعه این گردشگری اقدام كنیم.

ارسیا افزود: در همین مورد با پژوهشگاه اقیانوس شناسی تعامل داریم تا بتوانیم گردشگری دریایی را برای شناخت فرصت ها و تهدیدها و نقاط قوت و ضعف در این حوزه برگزار كنیم.

همایش ملی علمی پژوهشی خلیج فارس از نهم اردیبهشت ماه در بندرعباس آغاز شده و تا دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس ادامه دارد. ك/3

8144/7195/668
۰ نفر