۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۵۴
کد خبر: 81148757
T T
۰ نفر
سميع زاده: پيرواني به اردوي تيم شنا جوانان دعوت مي شود/وحيد رضايي را به واترپلو برمي گردانيم

تهران - ايرنا - دبير كل فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو در مورد رهام پيرواني گفت: فدراسيون به اين شناگر نگاه پدرانه دارد و به طور قطع در اردوهاي بعدي تيم شناي جوانان دعوت خواهد شد.

محسن سميع زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اين كه چند سايت به اين مساله نگاه تهاجمي داشتند، افزود: اگر نظم، انضباط و قانون زيرپا گذاشته شود ديگر به هيچ وجه نمي توان كارها را درست و اصولي به پيش برد.

وي خاطرنشان كرد: رهام پيرواني هنوز نوجوان است و پدرش براي او تصميم مي گيرد و هيچ فرقي با ساير شناگران كشورمان ندارد و ضمن اين كه به غير از او پنج ورزشكار ديگر كشورمان در رقابت هاي بين المللي شنا دبي موفق به كسب المپيك جوانان 2014 نانجينگ چين شده اند.

وي ادامه داد: راه براي حضور پيرواني به تيم ملي باز است اما او بايد در اردوهاي متمركز تيم مانند سايرين شركت كند و رفع اين مسايل با خط و نشان كشيدن و بدون حضور وي در اردو به هيچ وجه امكان پذير نيست .

دبير كل فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو با اشاره به حضور مايكل فلپس شناگر افسانه اي تيم ملي آمريكا كه در بازيهاي المپيك 2008 پكن هشت مدال طلا كسب كرده بود ،گفت: كادر فني تيم ملي آمريكا حضور مايكل فلپس را در پكن منوط به حضور او در تيم چهارصد متر كرده بود و اين شناگر هم بدون هيچ شرطي اين موضوع را پذيرفته بود.

سميع زاده همچنين در خصوص سرمربي تيم شنا جوانان گفت: پيش از ايام نوروز «حامد رضاخاني» استعفاي خود را به فدراسيون داد و به رغم ميل باطني با استعفاي وي موافقت شد و هفته آينده در كميته فني شنا در خصوص سرمربي تيم شنا جوانان و مربيان اعزامي به رقابت هاي برون مرزي تصميم گيري خواهد شد.

تيم شناي جوانان ايران در رقابت هاي بين المللي شناي دبي (3 تا 7 ارديبهشت) پنج سهميه المپيك جوانان را كسب كرد كه در اين رقابت ها نيما عبداللهي در 50 متر پروانه، آريا نسيمي شاد در ماده 200 متر قورباغه و ماده 100 متر قورباغه، محسن مهمان نواز در ماده 50 متر كرال پشت و شايان عظيمي در ماده ٥٠ متر قورباغه سهميه المپيك جوانان را كسب كردند.

رهام پيرواني يكي ديگر از شناگران ايراني بود كه به صورت آزاد و با هزينه شخصي در رقابت هاي بين المللي شناي دبي شركت كرده بود. وي در ماده ٢٠٠ متر كرال پشت با كسب ركورد ورودي A المپيك جوانان 2014 به عنوان نفر اول راهي فينال اين رقابت ها شد و با كسب مدال طلا سهميه ورودي A المپيك جوانان 2014 را كسب كرد.

البته رهام پيرواني چندين بار از سوي فدراسيون به اردوهاي تيم ملي دعوت شد اما پدر رهام به عنوان مدير برنامه هاي وي اعتقاد دارد كه روش تمريني او متفاوت است و بايد در شيراز زير نظر مربيان خصوصي تمرين كند كه اين موضوع در روزهاي اخير حواشي زيادي را ايجاد كرده است.



*وحيد رضايي را به واترپلو برمي گردانيم

دبير كل فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو همچنين در مورد وحيد رضايي سرمربي اسبق تيم واترپلو جوانان ايران كه موفق شد اين تيم را به رقابتهاي جهاني جوانان جهان ببرد، گفت: رويكرد فدراسيون همواره تقويت كادر فني است و رضايي به عنوان يكي از مربيان خوب واترپلو مطرح است .

دبير كل فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو با اشاره به حضور لوتوس مولر در ايران گفت: وي از مربياني است كه در سطح اول واترپلو دنيا مربيگري كرده و فدراسيون تصميم گرفت در راس كادر فني از مولر استفاده كند و وحيد رضايي هم در كنار مولر در تيم ملي باشد كه اميدوارم وحيد رضايي به تيم واترپلو جوانان بازگردد.

تيم واترپلو جوانان ايران خود را براي حضور پرقدرت در مسابقه هاي واترپلو قهرماني 2014 جهان در استانبول تركيه (مرداد 93) آماده مي كند.

ايران در اين مسابقه ها با تيم هاي استراليا، آرژانتين، مونته ‌نگرو و ژاپن همگروه است.

بازي هاي المپيك جوانان و نوجوانان 2014 نانجينگ چين ( 16 تا 28 اوت )25 مرداد تا ششم شهريورماه امسال برگزار مي شود.

ورزشي (4)**1067**1581
۰ نفر