۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81151427
T T
۰ نفر

17 اردیبهشت، آغاز سومین اردوی تیم هندبال جوانان دختر

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81151427
17 اردیبهشت، آغاز سومین اردوی تیم هندبال جوانان دختر

تهران - ایرنا - سومین اردوی تیم هندبال دختران جوان ایران به منظور شركت در مسابقات هندبال كشورهای درحال توسعه، از چهارشنبه (17 اردیبهشت ماه ) در تهران آغاز می شود.

به گزارش ایرنا ، مسابقات هندبال كشورهای درحال توسعه از سوی فدراسیون بین المللی هندبال از سال 2000 طراحی و راه اندازی شده است كه همه ساله در قاره های مختلف برای تیم های هندبال كشورهایی كه روند رو به رشدی را در این رشته نشان داده اند، برگزار می شود.

این نخستین بار است كه فدراسیون بین المللی از هندبال زنان ایران بر شركت در مسابقات كشورهای قاره آسیا و منطقه خاور دور دعوت كرده است.

براساس تصمیم فدراسیون هندبال ایران، تیم هندبال جوانان دختر ایران راهی این رقابت ها خواهد شد. تیم كشورمان به منظور حضور در این رقابت ها تا كنون دو مرحله اردوی آمادگی برگزار كرده است و سومین اردو نیز از 17 تا 22 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

تیم هندبال جوانان دختر ایران با 14 بازیكن 22 اردیبهشت ماه و پس از پایان سومین اردو آمادگی راهی تاشكند پایتخت ازبكستان خواهند شد. در این رقابت ها نمایندگانی از كشورهایی قرقیزستان، ازبكستان، تاجیكستان و تركمنستان حضور دارند.

فائزه نعمتی، انسیه چهاردانگی، رومینه هاشمی فراهانی آزاد، شكیبا اصغر، سید یاسیمین احمدی، افسانه خانی دریابمان، زهرا شیخی، صبا بخشی، پریناز سراب، فاطمه خلیلی بهفر، الناز قاسمی، مرضیه افشاری راشدی، زهرا قادری و مینا صالحی نفرات اعزامی به این رقابت ها هستند.

این نفرات كه میانگین سنی آنان زیر 19 سال است از استان های آذربایجان شرقی ، كرمان ، البرز ، تهران ، اصفهان ، قم و خراسان رضوی به تیم جوانان دعوت شده اند.

سرمربی تیم ملی هندبال زنان كه مربیگری تیم دختران جوان را برای حضور در این رقابت ها به عهده دارد ، به ایرنا گفت: با اینكه تعداد اردوها خیلی كم است اما پتانسیل بالای بازیكنان و حضور هوشمندانه آنان كمك كرده است كه تا كنون به 50 درصد اهداف كادر فنی برای افزایش آمادگی بازیكنان محقق شود.

«مریم كریمیان » با بیان اینكه در سومین اردوی تیم هندبال دختران جوان قطعا این میزان آمادگی افزایش خواهد یافت، گفت: از عملكرد بازیكنان دعوت شده به اردو بسیار راضی هستم زیرا در تمرین بازی ها تمام خواست كادر فنی را به خوبی در زمین اجرا می كنند و امیدوارم در ازبكستان نیز با همین تمركز و دقت در زمین و مقابل حریفان بازی كنند.

وی ادامه داد: پس از بازگشت از ازبكستان تمرینات تیم ملی هندبال زنان آغاز خواهد شد و قطعا تعداد زیادی از نفرات تیم هندبال دختران با توجه به جوانگرایی در تیم ملی هندبال زنان به اردوی این تیم دعوت خواهند شد.

به گفته كریمیان با توجه به طرح جوانگرایی تیم ملی هندبال زنان میانگین سنی تیم ملی هندبال زنان زیر 24 سال است.

كریمیان گفت: در انتخاب بازیكنان تیم ملی هندبال زنان كه با همكاری و هماهنگی سرمربیان استانی انجام خواهد شد شاخص های چون فیزیك مناسب، آمادگی فنی و جسمانی به شدت مورد توجه خواهد بود.

ورزشی (2)**1828**1379