۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۳:۰۱
کد خبر: 81154324
T T
۰ نفر

داوری: دوومیدانی ورزش 23 هزار ایرانی است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۳:۰۱
کد خبر: 81154324
داوری: دوومیدانی ورزش 23 هزار ایرانی است

اردبیل - ایرنا - رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: هم اكنون 23هزار ایرانی به شكل رسمی و حرفه ای در رشته دوومیدانی فعالیت می كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین داوری كه سه شنبه شب در مجمع انتخابات هیات دوومیدانی اردبیل سخن می گفت، افزود: این تعداد دوومیدانی كار به صورت سازمان یافته به فعالیت ورزشی مشغول بوده و تحت پوشش بیمه نیز هستند.

وی اظهار كرد: مجموع افرادی كه در ایران در زمینه مربیگری، داوری، مشاوره، كادر فنی و پزشكی در این رشته ورزشی مشغول خدمت هستند، كمتر از یك هزار نفر است.

وی بیان كرد: البته شمار فعالان این رشته ورزشی اعم از ورزشكار، مربی، داور و كادر فنی در ایران با توجه به پیشینه غنی و نیز استعدادهای فراوان به مراتب پایین است.

داوری با اشاره به اهمیت ورزش دوومیدانی در میان مردم جهان گفت: بسیاری از كشورها از طریق ورزش هایی از این دست پله های پیشرفت را در زمینه های مختلف طی كرده اند.

رییس فدراسیون دوومیدانی اظهار كرد: در ایران با وجود استعدادهای فراوان و نیز پیشینه غنی، هنوز جاذبه چشمگیری نسبت به این ورزش پایه در میان مردم ایجاد نشده است.

وی از اردبیل به عنوان استانی یاد كرد كه شرایط آب و هوایی و طبیعی آن برای پرداختن به تعدادی از مواد (رشته ها) دوومیدانی سازگار بوده و از گذشته های دور استعدادهای فراوانی در این استان در این رشته ورزشی پرورش و درخشیده اند.

مدیركل ورزش و امور جوانان استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به پیشینه دوومیدانی در استان اردبیل افزود: این رشته در چند سال اخیر در استان آنگونه كه شایسته است نتوانسته خود را نشان دهد.

ایوب بهتاج ادامه داد : نمی توان دوومیدانی را همپای سایر ورزش ها دانست چراكه این رشته از ورزش های پایه بوده و اهمیت خاصی در سطح جهانی دارد.

وی در ارتباط با حمایت اداره كل ورزش و جوانان استان اردبیل برای پیشرفت رشته دو و میدانی در اردبیل قول مساعد داد و یادآوری كرد كه فدراسیون نیز در این زمینه قول مساعد داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مجمع انتخابات هیات دوومیدانی اردبیل، رسول منصفی با كسب 13 رای از 17 رای ماخوذه برای چهار سال به ریاست هیات دوومیدانی اردبیل برگزیده شد.

592/530** 1597