۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 81154618
T T
۰ نفر
بانوان كاراته كای ایرانی دست كمی از حریفان خارجی خود ندارند

ارومیه - ایرنا - داور كاراته زن ایرانی مقیم فرانسه گفت: بانوان كاراته كای ایرانی دست كمی از حریفان خارجی ندارند و باید به توانمندی های خود ایمان داشته باشند.

آرزو ناصری روز چهارشنبه در حاشیه برپایی دوره داوری با مدرسی رافائل اورتگا در ارومیه به خبرنگار ایرنا گفت : در كشور فرانسه از كاراته ایران به نیكی یاد می شود .زنان ورزشكار ایرانی باید به توانمندی های خود ایمان داشته باشند. آنها می توانند با هدفمند كردن تمرینات به نتایج قابل قبولی برسند.

وی گفت: من داور ملی كاراته ایران و فرانسه هستم و به عنوان مترجم به همراه رافائل اورتگا به ارومیه سفر كرده ام. فعالیت در رشته كاراته را از سال 66 در ایران شروع كردم و از زمانی كه موفق به كسب كمربند قهوه ای شدم به داوری این رشته علاقه مند شدم و از سال 2008 به عنوان داور ملی در كشور فرانسه و ایران فعالیت می كنم.

ناصری گفت: در ایران به عنوان داور و سرپرست فنی مسابقات هلال احمر و آموزش و پرورش كه در فصل تابستان برگزار می شود حضور خواهم داشت ولی به دلیل برخی ناهماهنگی های زمانی نتوانستم در داوری رقابتهای لیگ ایران حضور داشته باشم.

ناصری در مورد بهترین خاطره ای كه از حضور تیم ایران در مسابقات جهانی به یاد دارد ،گفت: سال 2012 در مسابقات پاریس فرانسه یكی از كاراته كاهای ایرانی موفق شد مدال طلای این مسابقات را كسب كند و من زمانی كه شاهد نواخته شدن سرود كشورم و به اهتزار درآمدن پرچم سه رنگ ایران در سالن بودم اشك شوق بر چشمانم جاری شد و تمامی داوران فرانسوی حاضر در این مسابقات كسب این مقام را به من تبریك گفتند.

رافائل اورتگا مدرس ارشد فدراسیون جهانی كاراته برای آزمون و تدریس در استاژ داوری روز سه شنبه ( 16 اردیبهشت ماه ) وارد تهران شد و سپس به ارومیه سفر كرد.

این كلاس داوری دو روزه تا درجه RA و ممتاز ملی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ( 16 و 17 اردیبهشت ماه ) با حضور 120 داور از سراسر كشور در سالن آمفی تئاتر اداره مخابرات ارومیه برگزار می شود.

پنجمین دوره مسابقات بین المللی كاراته ارومیه در تمامی رده های سنی از فردا - پنجشنبه - با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه گشایش می یابد. این دوره از مسابقات تا 19 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

قضاوت این پیكارها بر عهده 40 داور است كه 10 داور آن خارجی و 30 داور داخلی هستند.

در این مسابقات تیم هایی از كشورهای كره جنوبی، هنگ كنگ، تركیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، عراق، ایران و تیم های كاراته منتخب استانهای كشور حضور می یابند.

7126/581 **1581