۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۱۰
کد خبر: 81154759
T T
۰ نفر
خسروی وفا: اعزام تیم والیبال نشسته زنان به مسابقات جهانی به صلاح نیست

تهران - ایرنا - رییس كمیته ملی پاراالمپیك با بیان اینكه صرف كسب سهمیه به معنی مجوز اعزام تیم به مسابقات جهانی یا آسیایی نیست،گفت: باید شرایط و جوانب مختلفی در اعزام یك تیم به مسابقات مهم برون مرزی مورد بررسی قرار گیرد.

«محمود خسروی وفا» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در باره اعزام تیم ملی والیبال نشسته زنان به مسابقات جهانی این رشته در لهستان گفت: این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا كه به میزبانی مشهد برگزار شد، عنوان نایب قهرمانی و سهمیه حضور در مسابقات جهانی لهستان را كسب كرد، اما به اعتقاد من اعزام این تیم در این شرایط به لهستان به صلاح تیم نیست.

مسابقات جهانی والیبال نشسته زنان و مردان از 19 خرداد ماه در كشور لهستان آغاز می شود.

وی ادامه داد: ‌در حال حاضر ملی پوشان والیبال نشسته زنان به دلیل كسب عنوان نایب قهرمانی رقابت های آسیایی شرایط روحی و روانی خوبی دارند و به یك خودباوری از توانایی خود دست یافته اند. شركت در مسابقات جهانی لهستان كه با حضور برترین های والیبال نشسته جهان برگزار می شود و كسب نتایج ضعیف می تواتد موجب كاهش این خودباوری و توانایی شود.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت:‌ تیمی كه در شرایط ایده آلی از نظر روانی قرار دارد، نباید به دلیل طمع حضور در مسابقات جهانی شرایط خوب خود را برای حضور در بازی های آسیایی از دست بدهد.

خسروی وفا با بیان اینكه رشد قابل توجه والیبال نشسته زنان در سال های اخیر غیر قابل انكار است، گفت:‌ به تنهایی در خصوص این موضوع تصمیم گیرنده نیستم، زیرا تصمیم نهایی در خصوص اعزام تیم والیبال نشسته زنان از سوی كمیته فنی فدراسیون و با توجه به اعتبارات موجود گرفته خواهد شد.

رییس كمیته پاراالمپیك با یادآوری اینكه والیبال نشسته زنان ایران در آخرین دوره بازی های آسیایی در گوانگژو عنوان سومی آسیا را كسب كرده است، ‌گفت:‌ در حال حاضر مهم ترین هدف ما در والیبال نشسته زنان ارتقا جایگاه زنان از سومی آسیا به دومی است كه امیدوارم با برنامه ریزی و اردوهای منظم به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبار تخصیص یافته به كمیته ملی پاراالمپیك به اعزام تیم ها به مسابقات است و بیشتر برای تیم هایی هزینه می شود كه امكان رفتن روی سكو یا شانس كسب مدال بیشتری دارند.

رییس كمیته پاراالمپیك خاطر نشان كرد: بنابر این صرف گرفتن سهمیه حضور در رقابت ها به معنی كسب مجوز اعزام نیست، اما اگر اعتبار زیادی در اختیار داشته باشیم به سایر تیم ها نیز فرصت حضور در رقابت ها آسیایی یا جهانی داده خواهد شد.

خسروی وفا تاكید كرد: اگر ابتدای سال میزان اعتبارات كمیته ملی پاراالمپیك اعلام شود، تصمیم گیری ها در حوزه اعزام تیم ها به رقابت های خارجی شفاف تر و آسان تر خواهد بود.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت:‌گاهی برای شركت در برخی رقابت ها ما حتی بیش از 40 سهمیه داریم، اما ممكن است فقط 10 یا 15 نفر را اعزام كنیم زیرا تنها ورزشكارانی كه در اوج آمادگی هستند و شانس كسب مدال دارند به مسابقات اعزام خواهند شد.

رییس كمیته ملی پاراالمپیك در خصوص تعداد كم اردوی رشته های مختلف معلولان از جمله رشته های مختلف نابینایان و كم بینایان گفت:‌ رشته های مختلف ورزشی معلولان برای حضور در مسابقات جهانی یا بازی های آسیایی هر ماه یك اردو برگزار می كنند اما در برخی رشته ها حتی ممكن است اردوها با توجه به شرایط روحی و حفظ آمادگی جسمانی بازیكنان به صورت غیر متمركز و با نظارت كامل فدراسیون در استان های سكونت بازیكنان انجام شود.

مسابقات والیبال نشسته قهرمانی مردان و زنان آسیا روزهای اول تا پنجم اردیبهشت ماه جاری در مشهد برگزار شد و تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران عنوان قهرمانی و زنان عنوان نایب قهرمانی قاره كهن آسیا را به دست آوردند.

ورزشی (4)**1828**1379