۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81155066
T T
۰ نفر
شهریان در دیدار با رییس فدراسیون بین المللی:   وودبال زنان حمایت می شود

تهران - ایرنا - معاون وزیر ورزش و جوانان در توسعه ورزش بانوان با اشاره به گسترش رشته ورزشی وودبال در ایران گفت: زنان ورزشكار فعال در رشته وودبال حمایت می شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، رباب شهریان در دیدار با مینگ هو ونگ رییس فدراسیون بین المللی وودبال و سعیدی رییس فدراسیون گلف كشورمان به توانمندی زنان ایرانی در كلیه رشته ها اشاره كرد و افزود: زنان و دختران ایران توانایی بالایی در ورزش به خصوص رشته وودبال از خود نشان داده اند كه باید به آن توجه شود.

شهریان خاطر نشان كرد: رشته های توسعه یافته مانند فوتبال، ‌بسكتبال و والیبال در كشورما شناخته شده است اما توجه و گسترش به رشته های ورزشی كمتر شناخته شده مثل وودبال كه تعداد زیادی علاقه مند در سطح كشور دارد، حائز اهمیت است.

وی در عین حال گفت: ارتباط با شهرداری ها و ایجاد فضای مخصوص به وودبال كه در دسترس همگان باشد، باعث بروز بُعد همگانی آن و بالطبع گسترش این رشته خواهد شد.

رییس فدراسیون بین المللی وودبال هم با ابراز خرسندی از حضور فعال زنان ایرانی در این رشته اظهار داشت: وودبال با توجه به ماهیت ورزشی خود، در كشورهای مسلمان با حجاب كامل اسلامی بازی می شود ضمن این كه در كارگاه برگزار شده روز گذشته علاقه مندی و استعداد زنان بیشتر ازمردان مشاهده شد.

وی ادامه داد: اگر بانوان با زمینه گلف وارد وودبال و به مسابقات جهانی اعزام شوند، ظرفیت مدال آوری را بالاخواهند برد ضمن این كه در بازی های ساحلی پوكت تایلند تعداد مدال ها از 4 رده به 8 رده افزایش یافته است و زنان ایرانی می توانند با حجاب خود و بدون هیچگونه مشكلی در این مسابقات حضور یابند و مدال های خوشرنگی كسب كنند.

مینگ هو ونگ در خصوص فرستادن مربی خانم به ایران گفت: قرار بود خانم لینگ برای آموزش وودبال به ایران بیاید كه شرایط آن فراهم نشد، اما ما شرایط را مهیا خواهیم كرد تا زنان ایرانی بتوانند از تجربه مربیان جهانی و بین المللی استفاده كنند.

سعیدی رییس فدراسیون گلف كشور در ادامه این نشست ضمن ارائه گزیده ای از برنامه های این فدراسیون گفت: دوره بین المللی وودبال را در سال 88 برگزار كردیم و بعد از آن وقفه ای در این رشته ایجاد شد كه پس از حضور در مسابقات آسیایی و كسب مقام پنجم توانستیم این وقفه را جبران كنیم.

سعیدی از ایجاد فدراسیون وودبال خاورمیانه با محوریت ایران خبر داد و افزود: این فدراسیون با شرط عضویت دو كشور تشكیل خواهد شد.

پیرو این جلسه قرار شد مكاتبه ای با فدراسیون بین المللی برای مصوب شدن پوشش زنان ایرانی در مسابقات برون مرزی انجام شود تا بانوان بتوانند با خیالی آسوده در این رقابت ها شركت كنند.

ورزشی**9250**1379
۰ نفر