۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶
کد خبر: 81156839
T T
۰ نفر
كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا؛ ملی پوشان ایران در نخستین روز پنج مدال كسب كردند

تهران - ایرنا - نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا صاحب یك مدال طلا، سه نقره و یك برنز شدند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون كشتی، رقابت های روز نخست كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا از صبح امروز در شهر چونبوری تایلند آغاز شد.

در پایان پیكارهای روز نخست در كشتی فرنگی مصطفی كلاوی در 46 كیلوگرم صاحب مدال طلا شد و محمدرضا مختاری و محمدرضا آقانیا در اوزان 42 و 46 كیلوگرم به مدال نقره رسیدند.

در كشتی آزاد نیز امیر ارسلان تاتاری در وزن 85 كیلوگرم صاحب مدال برنز شد و نعیم حسن زاده در وزن 100 كیلوگرم به مدال نقره رسید.

نتایج رقابت كشتی گیران ایران در روز نخست به شرح زیر است:

در وزن 42 كیلوگرم كشتی فرنگی محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم آرن داستانوف از قرقیزستان را با نتیجه 11 بر یك شكست داد و در دور سوم نیز با نتیجه 4 بر یك از سد عیسی اف از تاجیكستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه 11 بر یك مغلوب سی ری یونگ از كره شمالی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 46 كیلوگرم كشتی فرنگی مصطفی كلاوی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با ضربه فنی احمد كیفا از عراق را شكست داد و در در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر 2 از سد یوتا كوترا از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 7 بر 4 دیاس كورسیبای از قزاقستان را شكست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 50 كیلوگرم كشتی فرنگی محمدرضا آقانیا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم هانگ از چین را ضربه فنی كرد و در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر علی شیر تویگینوف از قزاقستان را شكست داد و راهی دیدار پایانی شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 9 بر صفر مغلوب ایخوم بهرام اف از ازبكستان شد و به مدال نقره بسنده كرد.

در وزن 85 كیلوگرم كشتی آزاد امیر ارسلان تاتاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 7 بر یك بر مورتازیف از قزاقستان غلبه كرد و در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 مغلوب تاكشی ایشی گورو از ژاپن شد و راهی دیدار رده بندی شد. تاتاری در دیدار رده بندی با ضربه فنی كرمجیت از هند را شكست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 100 كیلوگرم كشتی آزاد نعیم حسن زاده در دور نخست با نتیجه 14 بر 4 سویاروف از ازبكستان را شكست داد و در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر یك از صد پارك از كره جنوبی گذشت. حسن زاده در دور سوم نیز با همین نتیجه كاپیل از هند را مغلوب كرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 6 مغلوب یاكوب اف از تاجیكستان شد و به مدال نقره بسنده كرد.

ورزشی(1)**1379
۰ نفر