۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۳۸
کد خبر: 81156989
T T
۰ نفر
كی روش: انتخاب بازیكنان فرآیند خود را دارد/ علی كریمی در راه جام جهانی زحمات زیادی كشید

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینكه انتخاب بازیكنان برای حضور در تیم ملی فرآیند خود را دارد، گفت: مهلت پایانی فیفا برای ارسال فهرست اولیه 13می (23 اردیبهشت )است و تا آن زمان درها باز خواهد بود.

به گزارش ایرنا، كارلوس كی‌روش روز پنج شنبه در حاشیه نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پس از بازگشت از اردوی آفریقای جنوبی در پاسخ به این سئوال كه آیا علی كریمی دعوت خواهد شد یا خیر؟، افزود : تعدادی بازیكن در اردوی قبلی داشتیم و در این اردو نیز هستند و بازیكنان دعوت شده در اردو هستند. علی كریمی یكی از بهترین بازیكنان فوتبال ایران است و پارسال هم تصمیمی گرفت مبنی بر خداحافظی كه پس از آن هم صحبت كرد. از صمیم قلب دوست داشتم بازیكنان بیشتری ببرم،عاشق بازی او هستم ونباید فراموش كنیم كه در راه جام جهانی هم زحمت زیادی كشید.

وی درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینكه چه برنامه‌ای برای لژیونر‌های خود دارید،تصریح كرد:درحال حاضر 60درصد بازیكنان درداخل و40درصد خارج هستند. این بازیكنان تجربه بین‌المللی دارند كه باید در جام جهانی از آنها استفاده كنیم. بدون آنها نمی‌توانیم حتی به این مسابقات فكر كنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینكه تیم‌های هم‌گروه‌مان بازیكنان بین‌المللی متعددی دارند كه در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌كنند، خاطر نشان كرد: ما حتی یك بازیكن نداریم كه تجربه لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد و خیلی‌ها بودند كه حتی شانسی برای صعود ما قائل نبودند.درحال حاضر باید سخت تلاش كنیم و این هدف را داریم كه به دور دوم صعود كنیم.

وی درباره شرایط اردوی تهران گفت: برای این اردو برنامه‌ریزی كردیم و خیلی خوشحالیم ازاینكه در ورزشگاه آزادی بااستاندارد جهانی تمرین می كنیم. اردوی قبلی اولین اردوی آماده‌سازی ما بود و اتریش بعدی خواهد بود. با 18بازیكن شروع می‌كنیم و بقیه در آینده به ما ملحق می‌شوند.

وی درمورد اینكه نكونام، دژاگه و قوچان‌نژاد به اردوی اتریش می‌رسند یا خیر؟، تاكید كرد: فكر می‌كنم 28 اردیبهشت (18 می ) تیم كامل داشته باشیم، البته چند بازیكن به خاطر حضور در باشگاه‌های‌شان دیرتر به اردو می‌آیند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد مهدی رحمتی وبازگشت او گفت:شفاف بررسی كنیم هم ازلحاظ شخصی و هم حرفه‌ای هیچ چیزی ندارم،قدردان عملكرد او هستم. احترام خاصی قائل هستم و اگر كسی به او بی احترامی كند با او می‌جنگم اجاره نمی دهم به شخصیت او بی احترامی شود. در حال حاضر نوع نگرش فكری بازیكنانی كه تلاش زیادی برای صعود تیم ملی داشتند، در اولویت قرار دارند. به خود او هم گفتم به هر دلیلی بمانم به عنوان سرمربی هیچ شكی نخواهم داشت كه از او استفاده می‌كنم البته اگر بمانم.

وی درموردتمدید قراردادش با فدراسیون تصریح كرد:تمركزم تیم ملی است، اما شما اگر در جایگاه من بودید بعد از 10 ماه این شایعات را می شنوید چه فكری می كردید؟ طبیعی است كه در اینجا مرا نمی‌خواهند!

ورزشی(3)**1379**1590
۰ نفر