۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱:۵۱
کد خبر: 81157212
T T
۰ نفر
سرمربی اسپانیایی: تیم ملی‌ بسكتبال ایران تیمی سرسخت است

مادرید - ایرنا- 'خوان آنتونیو اورنگا' سرمربی تیم ملی‌ بسكتبال اسپانیا گفت كه ایران به عنوان قهرمان آسیا ، تیمی سرسخت است و در نخستین دیدار جام جهانی‌ با اسپانیا ، بازی را برای آنها دشوار خواهد كرد .

اورنگا روزپنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در مادرید ادامه داد: گروهی كه ما در آن قرار داریم و باید در شهر گرانادا بازی كنیم، گروه سخت ودشواری است واین امر به این خاطر نیست كه فرانسه مدافع قهرمانی، برزیل، صربستان یا اینكه اسپانیا درآن بازی می‌ كنند، بلكه دراین گروه ، ایران كه قهرمان آسیا است نیزدر آن بازی می‌ كند .

وی دراین زمینه افزود: دراین گروه ، مصر نیز بازی می‌ كند اما یك گروه دشواری خواهد بود و هر دیداری ، مشكل خواهد بود .

اورنگا در رابطه با دیدار تیمش در مقابل ایران تصریح كرد : نخستین دیدار ما در مقابل ایران خواهد بود .ایران یك تیم قهرمان است و دارای یك تیم قوی ، با بازیكنان تنومند و قد بلند است، تیمی كه 'مهمت بشیروویچ' سر مربی‌ كنونی، یك تغییر وتحول مهمی‌ را در آن ایجاد كرده است .

به عقیده وی، ایران با بشیروویچ، از نظر دفاعی بهبود بسیاری یافت، دیگر دغدغه دفاع از نظر انفرادی را ندارد بلكه به طور گروهی دفاع می‌ كنند افزون بر اینكه ایران اكنون یك تیم با استقامت به لطف بازیكنان قد بلند خود نظیر 'حامد حدادی' می‌ باشد .

اورنگا افزود : حدادی همزمان با 'مارك گاسول' در تیم ممفیس شروع به بازی كرد و این دو بازیكن همدیگر را بسیار خوب می‌ شناسند وهرچند كه حدادی پس ازچند سال به ایران بازگشت اما با سطح بالایی بازی كرد واكنون نیز درخارج از كشور بازی می‌ كند .

این سر مربی‌ درادامه نظریه خود درمورد نخستین حریفش درجام جهانی‌ گفت :ایران همچنین ، 'ارسلان كاظمی' را در تیم خود دارد كه بازیكن بسیار خوب و یكی‌ از ستارگانی است كه بتازگی در حال درخشیدن است هرچند وی در مرحله صعود درسال گذشته ، در تیم حضور نداشت و پس از امتحان در چندین تیم بسكتبال حرفه ای آمریكا و پس از اینكه در دانشگاه اورگون، سال پر باری را داشت، اكنون آرزو دارد كه با بازی های خوبی‌ در این قهرمانی ، شگفتی بیافریند .

'بازیكنان پیشكسوت وباتجربه دیگری نظیر 'صمد نیكخواه بهرامی' وجود دارند كه می‌ توانند به تیم ایران، تعادل بخشند. ایران بعد از حضور در یك جام جهانی‌ و بازی های المپیك و با حضور كنونیش درجام جهانی‌ اسپانیا، قصد دارد كه گام بیشتری را بردارد و به مرحله بعدی صعود كند '.

وی تصریح كرد : ما باید به این واقعیت اشاره كنیم كه همه تیم ها ، در وضعیتی یكسان بازی ها را آغاز می‌ كنند وهمه ما صفر امتیازی هستیم و در این مورد باید قدم به قدم به سوی جلو پیش برویم .

وی دراین مورد گفت :من معتقدم كه باید به حریفمان احترام بگذاریم و برای آنها احترام قائل شویم وبرای نخستین تیمی كه باید احترام قائل شویم ، تیم‌ ایران است زیرا من مطمئن هستم كه بازی‌ را برای ما دشوار خواهد كرد .

سرمربی‌ اسپانیایی درتشریح وضعیت شاگردانش ادامه داد : ما در سال گذشته ، بازیكنان مهمی‌ نظیر 'پائو گاسول'، 'فلیپه ره یس '، 'سرژ ایباكا' و 'خوان كارلوس ناوارو' را به دلیل مصدومیت‌ها از دست دادیم واین درحالی‌ است كه گاسول ، ناوارو و ره یس از 10 سال قبل در تیم‌ ملی‌ بازی می‌‌كردند وبخش اصلی‌ ومهم پیروزی‌ها وموفقیت‌های تیم‌ ملی‌ بسكتبال اسپانیا بودند. با ایباكا درتیم مان ، ما دو مدال مهم كسب كردیم .

وی افزود : در سال جاری وتاكنون، بازیكنانی كه در مرحله پایانی لیگ بسكتبال آمریكا هستند و مصدومیت ندارند، برادران گاسول ، 'ریكی روبیو' و 'خوان كارلوس كالدرون' هستند و اشتیاق بسیاری دارند تا كه در جام جهانی‌ امسال شركت كنند .

دراین زمینه اورانگا تصریح كرد: سایر بازیكن تیم، فعلا ازوضعیت خوب جسمانی‌ برخوردارند و تمایل بسیاری به آمدن به تیم‌ ملی‌ دارند، اما هنوز باید مسابقات لیگ داخلی‌ وبین المللی را به پایان برسانند ودراین مورد من ابراز امیدواری می‌‌كنم كه هیچ مصدومیتی نداشته باشیم و همه بازیكنان، سالم به تیم‌ بیایند واگر چنین موردی رخ دهد، قوی‌ترین تیمی كه ما می‌‌توانیم تشكیل دهیم را خواهیم داشت .

سرمربی تیم اسپانیا، دراین مورد كه چه تیم‌‌هایی‌ پیش بینی‌ می‌‌شود كه به مرحله بعدی صعود كنند گفت : هیچ چیز معلوم نیست . در جام جهانی‌ همانند جام قهرمانی اروپا ، هیچ چیزی را نمی‌‌شود پیش بینی‌ كرد زیرا بر خلاف پیش بینی‌ ها، تیمی وجود خواهد داشت كه مورد شگفتی می‌‌شود و همه را غافلگیر می‌‌كند و این زیباترین چیزی است كه در مسابقات وجود دارد .

وی خاطرنشان كرد: در سال گذشته قبل از آغاز مسابقات جام قهرمانی اروپا ، پیش بینی‌ كرده بودیم كه تیم هایی نظیر تركیه ، یونان یا روسیه ، موجب شگفتی شوند و قهرمانی را ببرند اما آنها در مسابقات سال گذشته حذف شدند . تركیه و یونان حتی نتوانستد به بازی‌های جام جهانی‌ راه یابند و از آنها دعوت شده تا كه به جام جهانی‌ بیایند .

اورنگا افزود :من فكر می‌‌كنم كه همه تیم ها شانس قهرمانی دارند اما باید یك امر معمولی باشد كه برخی‌ از تیم ها نظیر آمریكا ، لیتوانی ، فرانسه و اسپانیا به مرحله بعدی صعود كنند اما گفتن اینكه چه تیم هایی صعود نخواهند كرد، من جرات گفتنش را ندارم .

دراین زمینه وی ادامه داد : من به طور مثال نمی‌‌توانم بگویم كه ایران از سد مصر نخواهد گذشت یا اینكه برزیل را شكست خواهد داد. باید دید كه تیم ها چگونه بازی می‌‌كنند و در چه وضعیتی در جام جهانی‌ شركت دارند .

وی تصریح كرد : در این رابطه ، مصدومیت‌ها مهم هستند زیرا یك تیم‌ می‌‌تواند بهترین بازیكن خود را به دلیل مصدومیت از دست بدهد و آنجا است كه وضعیت تغییر می‌‌یابد. به طور مثال ، فرانسه با 'جواكیم نوآ' با 'فرانسه بدون نوآ' فرق دارد زیرا این بازیكن به تازگی تحت عمل جراحی قرارگرفته و من فكر نمی‌‌كنم كه بتواند درجام جهانی‌ حضور داشته باشد و همین مثال را باید در مورد اسپانیا با حضور یا عدم حضور برادران گاسول زد.

سرمربی اسپانیا درپاسخ این پرسش كه چرا با توجه به اینكه اسپانیا میزبان این بازیها است ، مسابقات این تیم‌ به جای مادرید در گرانادا برگزار می‌‌شوند؛ گفت :دلیل آن را نمی‌‌دانم ولی‌ باید بگویم كه گرانادا شهر بسیار قشنگی‌ است و جاهای دیدنی‌ مهمی‌ نظیر 'الحمرا' دارد .

اورنگا خاطرنشان كرد : افزون بر آن، این شهر یك سنت بسكتبالی دارد زیرا تیم‌ بسكتبال گرانادا كه اكنون تحلیل شده، قبلا تیم‌ قدرتمندی بود وورزشگاهی كه این مسابقات درآن برگزار خواهد شد، از تاسیسات وامكانات بسیار خوبی‌ برخوردار است و نباید مردم گرانادا را از یاد برد زیرا بسیار علاقمند به بسكتبال هستند و با حضور خود باعث می‌‌شوند كه دیدارها ، یك موفقیت باشند .

اروپام **1234**536