سفير خوبي براي شناساندن مسابقات بين المللي كاراته در اروميه خواهم بود

اروميه - ايرنا - مدرس ارشد كميته داوران فدراسيون بين المللي كاراته گفت: سفير خوبي براي شناساندن مسابقات بين المللي كاراته در اروميه به فدراسيون بين المللي كاراته خواهم بود.

به گزارش ايرنا، رافائل اورتگا روز جمعه در حاشيه مسابقات بين المللي كاراته در اروميه در جمع خبرنگاران افزود: براي برگزاري اين مسابقات كه با همكاري خوب مسوولان فدراسيون كاراته ايران و شهر اروميه ايجاد شده تشكر مي كنم و از اينكه اين مسابقات موجبات حضورم در اين رقابت ها را فراهم آورد تا بعد از 15 سال به ايران بيايم، خوشحالم.

وي اظهار كرد: مطمئنا تفاوت هاي زيادي از آن زمان تاكنون در كاراته ايران ايجاد شده است و ايران توانسته در اين رشته به موفقيت هاي بزرگي برسد.

اورتگا گفت: اميدواريم در آينده نزديك بتوانيم اردوها و مسابقات تداركاتي مشتركي بين كشورهاي ايران و فرانسه در راستاي تبادل فني ورزشكاران برگزار كنيم.

وي در خصوص ايجاد تغييرات اساسي در قوانين و مقررات بين المللي كاراته جهان ادامه داد: اين تغييرات با هدف المپيكي كردن اين رشته و درك و فهم آن براي عموم مردمي كه به قوانين كاراته آشنا نيستند و دوست دارند با لذت بيشتري اين مسابقات را مشاهده كنند، انجام مي شود.

اورتگا، سطح فني و كيفي مسابقات اروميه را بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: تبليغات بسيار بالايي براي اين مسابقات انجام شده و به نظر من اين حجم تبليغ براي شناساندن اين رقابت ها نياز اساسي است تا در سال هاي بعد شاهد حضور تيم هاي بسيار قدرتمند با تركيب نفرات اصلي تيم هاي ملي كشورشان باشيم.

وي ادامه داد: سالن شش هزار نفري غدير اروميه محل بسيار زيبايي است و ظرفيت برگزاري مسابقات جهاني را دارد.

اورتگا گفت: بسيار دوست دارم در داخل شهر اروميه گردش كنم و از نزديك با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان اين شهر آشنا شوم ولي در سه روز گذشته هنوز فرصت اين كار برايم پيش نيامده است.

مسابقات بين المللي كاراته ايران - اروميه در سالن شش هزار نفري غدير اروميه در روزهاي 18 و 19 ارديبهشت ماه در حال برگزاري است.

در اين مسابقات تيم هايي از كشورهاي كره جنوبي، هنگ كنگ، تركيه، جمهوري آذربايجان، ارمنستان، عراق، تيم ملي ايران و تيم هاي كاراته منتخب استان هاي كشور حضور دارند.

7126/581

ورزشي. ** 1589 **