۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۳۳
کد خبر: 81157772
T T
۰ نفر
حاشيه هاي آخرين روز دور مقدماتي واليبال قهرماني باشگاه هاي مردان جهان

تهران - ايرنا - دلخوري بازيكنان تيم واليبال ترنتينو از هم تيمي هاي سابقشان مهمترين حاشيه آخرين روز دور مقدماتي مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي مردان جهان در برزيل بود.

به گزارش ايرنا از فدراسيون واليبال، در آخرين روز دور مقدماتي واليبال باشگاه هاي مردان جهان بازيكنان عاريه اي چند صد هزار دلاري قطري ها با باخت 3 بر 2 خود برابر نماينده آرژانتين باعث حذف ترنتينو دارنده 4 عنوان قهرماني باشگاههاي جهان شدند.

هم تيمي هاي سابق ماتي كايسسكي و رافائل اوليويراي برزيلي مثل كاپيتان بيرلي و سوكولوف و سينتي به شدت از نوع بازي آنان شاكي بوده و معتقد بودند كه آنها با همه قدرت در اين بازي ظاهر نشدند، تا به نوعي از تيم سابقشان انتقام گيرند.

جالب اينكه در روز اول ترنتينو در يك بازي انتقاد آميز سه بر صفر مغلوب تيم الريان قطر شده بود.



** شيركوند تنها نماينده متين در جمع برترين ها

در پايان دور مقدماتي رقابت هاي واليبال باشگاه هاي مردان جهان كه با صعود تيم هاي بيلگوري روسيه، كروزيروي برزيل، الريان قطر و يوپي سي ان آرژانتين به نيمه نهايي همراه بود، اسامي برترين هاي پست هاي مختلف هم منتشر شد كه بر اين اساس احسن اله شيركوند ليبروي سابق تيم ملي و حال حاضر متين در صدر بهترين توپگير بازي ها ايستاد.

محمد طاهر وادي هم ديگر بازيكني بود كه با قرار گرفتن نامش در جمع بهترين پاسورها در جاي سوم قرار گرفت. ساير بازيكنان متين اكثرا نامشان در جمع 5 بازيكن برتر نيآمده بود.



** اجحاف داور آرژانتيني و اسپانيايي به متين

بر خلاف ديگر بازي ها داوران بازي آخر متين ايران و بيلگوري اصلا خوب نبوده و فاقد هماهنگي لازمه با يكديگر بودند.

از اين ناهماهنگي بيشترين صدمه را متين ديد كه سرمربي اش در ابتداي ست چهارم با كارت قرمز روبرو شد و بازيكنانش چندبار تذكر جدي گرفتند و از همه مهم تر حق اين تيم از سوي داوران و حتي خط نگهداران برزيلي ناديده گرفته شد.

بعد از پايان بازي هم مصطفي وند حسابي از خجالت داوران بازي در آمد و زبان به اعتراض به آنان گشود. در حين بازي هم داور اسپانيايي كه يك جورهايي در سه بازي متين ايفاگر نقش بود، بي جهت خطاي ارنج گرفت و اعتراض بانيولي هم به او بي فايده بود!

البته بازيكنان متين از استرس بالاي بانيولي هم سخت شاكي بودند كه بي جهت باعث دستپاچگي شان مي شد. بانيولي بواسطه 4 سال حضور كاري در روسيه در تيم ملي و دينامو مسكو حساسيت بيش از اندازه اي به نباختن در رويارويي با روس ها داشت. هر چند تا قبل از اين بازي همواره شاهد رابطه خوبي ميان او با بازيكنان بيلگوري و كادرفني آن در هتل و محل برگزاري بازي ها بوديم.

تيم واليبال متين ايران نماينده قاره آسيا در پايان دور مقدماتي مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي مردان آسيا با كسب سه امتياز در گروه يك، سوم شد و از راه يابي به جمع چهار تيم برتر بازماند.

ورزشي(1)**1379
۰ نفر