۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۷:۰۲
کد خبر: 81157939
T T
۰ نفر
كواچ: همیشه برای قهرمانی تلاش كرده ام

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز (شنبه) وارد تهران شد و بعد از ورود گفت كه همیشه برای اول شدن و قهرمانی تلاش كرده است.

به گزارش ایرنا، اسلوبودان كواچ صربستانی ساعت 6 و 20 دقیقه بامداد روز شنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شد.

وی بعد از ورود در صحبت كوتاهی با خبرنگاران گفت: بازیكنان ایران توان بالایی دارند و من نسبت به آنان شناخت خوبی دارم.

این سرمربی ادامه داد:حتما موفقیت های گذشته والیبال ایران را تكرار می كنم و راه ولاسكو را ادامه خواهم، اما دوران او در ایران تمام شده است.

وی با بیان اینكه ازامروز تمرینات را زیر نظر می گیرد، اظهار داشت:درلیگ جهانی حتما موفق می شویم و نگران نباشید . در قهرمانی جهان در لهستان هم به مراتب بهتر از دوره های قبل حضور خواهیم یافت.

كواچ اظهاركرد: افتخار بزرگی است كه هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده گرفتم امیدوارم پیشرفت‌هایی والیبال ایران را ادامه دهم.

وی درمورد شناختش از والیبال ایران خاطرنشان كرد:قبل از ولاسكو هم والیبال ایران را می‌شناختم. با ولاسكو صحبت كردم و امیدوارم بتوانم شرایط رابهتر كنم. به خوبی می‌دانم راه سختی در پیش دارم. برای رسیدن به موفقیت خیلی باید تلاش كنیم. البته بازیكنان خیلی خوبی داریم و من به بازیكنان و كار خودم ایمان دارم. سعی می‌كنم به كمك بازیكنان بهترین نتایج را كسب كنیم.

كواچ افزود: در اولین فرصت باید شرایط بازیكنان تیم را از نزدیك مورد بررسی قرار دهم و پس از آن می‌توانم به طور دقیق اظهار نظر كنم. تا آغاز لیگ جهانی زمان كمی داریم اما من به دستیارانم مطمئن هستم و در زندگی‌ام همیشه كارهای سختی انجام دادم. هیچ وقت در زندگی‌ام نخواستم دوم شوم بلكه همیشه به دنبال بهترین جایگاه و عنوان قهرمانی بودم.

سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران عنوان كرد: می‌دانم پتانسیل والیبال ایران چقدر است و از قبل هم دنبال این موضوع بودم كه بتوانم از این پتانسیل به استفاده كنم. كار من از بازی دوستانه برابر استرالیا آغاز می‌شود. در این بازی می‌توانم شرایط بازیكنان را از نزدیك ارزیابی كنم و تیم را برای بازی‌های لیگ جهانی و قهرمانی جهان در لهستان آماده كنم.

كواچ 47 ساله كه دو سال سابقه بازی در لیگ برتر ایران را نیز در پرونده كاری خود دارد، از امروز شنبه مستقیما هدایت مردان والیبال ایران را در دست می گیرد و در اولین دیدار دوستانه ایران و استرالیا كه عصر امروز در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود، برای نخستین مرتبه بر روی نیمكت سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران خواهد نشست.

كواچ 20 اسفندماه سال 92 و بعد از جدایی خولیو ولاسكو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شد و قرارداد همكاری سه ساله با فدراسیون والیبال ایران امضا كرد.

تیم ملی والیبال ایران تمرینات آماده سازی خود را از دهم فروردین ماه (40 روز پیش) بدون حضور سرمربی و با نظارت حسین معدنی به عنوان مربی تیم ملی آغاز كرد.

ملی پوشان كشورمان قبل از حضور در لیگ جهانی چندین دیدار تداركاتی با تیم های ملی استرالیا، صربستان و بلغارستان خواهند داشت كه نخستین بازی با تیم ملی استرالیا عصر امروز شنبه برگزار می شود.

ورزشی(2)**1379