۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81158507
T T
۰ نفر
یك طلا و دو برنز در انتظار نمایندگان ایران در روز سوم

تهران - ایرنا - سه نماینده تیم های كشتی فرنگی و آزاد ایران در سومین روز مسابقه های كشتی قهرمانی نوجوانان 16 و 17 سال آسیا در تایلند عصر امروز (شنبه) برای كسب یك مدال طلا و دو مدال برنز باید به مصاف حریفان بروند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون كشتی، آرمان علیزاده در وزن 76 كیلوگرم كشتی فرنگی به فینال راه یافته و مجتبی عموزاده (58 كیلوگرم)وامیر اكبرزاده (63 كیلو گرم) كشتی آزاد امروز برای كسب مدال برنز مبارزه خواهند كرد.

در وزن 54 كیلوگرم كشتی آزاد ابوالفضل حاجی پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر مغلوب «راوندر» از هند شد و با توجه به شكست كشتی گیر هندی، حاجی پور از دور رقابت ها كنار رفت.

دروزن58كیلوگرم كشتی آزاد مجتبی عموزاد در دور نخست با ضربه فنی «علی» از سوریه را شكست داد اما در دور بعد با نتیجه 6 بر یك مغلوب «ماندپ» از هند شد و با توجه به حضور كشتی گیر هند در دیدار فینال وی به گروه شانس مجدد رفت. عموزاد در این گروه با نتیجه 5 بر صفر «اصلان كانیشبكوف» از قزاقستان را شكست داد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار «احمد سعید» از عراق است.

در وزن 63 كیلوگرم كشتی آزاد امیر اكبرزاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با ضربه فنی «لو» از تایوان را شكست داد. وی در دور سوم 11 بر 6 از سد «سلطان جاكسیلك» از قزاقستان گذشت. اكبر زاده در دور چهار م با نتیجه 4 بر 3 مغلوب آمیت از هند شد و به دیدار رده بندی رفت.

حریف وی در دیدار رده بندی سوخباتار از مغولستان است.

در وزن 69 كیلوگرم كشتی فرنگی محمد برزگرزاده در دور نخست با نتیجه 3 بر یك«شیمابو كورو»ازژاپن را مغلوب كرد.وی در دوربعد بانتیجه 3بریك مغلوب«هیو» از چین شد و با توجه به شكست این چینی در دور بعد، برزگرزاده از دور رقابت ها كنار رفت.

در وزن 76 كیلوگرم كشتی فرنگی آرمان علیزاده در دور نخست با ضربه فنی « الرادعی» از یمن را شكست داد.

علیزاده در دور بعد هم 9 بر صفر مانجیت از هند را مغلوب كرد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار «یوشیدا» از ژاپن است.

تیم كشتی فرنگی نوجوانان ایران تاكنون دو مدال طلا توسط كرامت عبد ولی (58 كیلوگرم) و مصطفی كلاوی (46 كیلوگرم)، سه مدال نقره توسط مهدی زید وند (63 كیلوگرم)، محمدرضا مختاری (42 كیلوگرم) و محمدرضا آقا نیا (46 كیلوگرم) و یك مدال برنز توسط امین قلاوند (54 كیلوگرم) كسب كرده است.

تیم كشتی آزاد نوجوانان ایران هم تاكنون موفق به كسب یك مدال نقره توسط نعیم حسن زاده (100 كیلوگرم) و دو مدال برنز توسط احمد بذری (69 كیلوگرم) و امیر ارسلان تاتاری (85 كیلوگرم) شده است.

مسابقه های كشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان 16 و 17 سال آسیا كه كسب سهمیه المپیك نوجوانان 2014نانجینگ چین است از 17 تا 21 اردیبهشت ماه در شهر چونبوری تایلند برگزار می شود.

ورزشی (1)**1067**1590
۰ نفر