۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴
کد خبر: 81158805
T T
۰ نفر
گودرزي: ماموريت اصلي حراست در دو بخش تبشيري و تنظيري است

تهران - ايرنا - وزير ورزش و جوانان در نخستين گردهمايي سراسري مسوولان حراست وزارت ورزش و جوانان كه صبح امروز (شنبه) در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد، ماموريت اصلي حراست را در دو بخش تبشيري و تنظيري دانست.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزي در اين گردهمايي، جايگاه حراست را بسيار حساس دانست و نقش مهم آن را در ورزش كشور برشمرد.

گودرزي، وظيفه تبشيري را بشارت دهنده و بخش تنظيري را نگهباني و وظيفه مقابله با تعدي كنندگان به حيثيت، آبرو و يا اموال مجموعه توصيف كرد و افزود: نگاه و تاكيد ما بخش تبشيري است زيرا كه با همكاري بهينه و خلق خوش از مجموعه و افراد آن مراقبت مي كند.

وي با بيان اين كه متاسفانه در كشور ما بخش دوم در اولويت قرار گرفته است، ادامه داد: بايد اين نگاه اصلاح شود تا حراست در نظر عموم از جايگاه ويژه اي برخوردار شود و افراد آن را حافظ امنيت و تماميت اركان سازمان قلمداد كرده و در نهايت حافظان خودشان تلقي كنند.



** حوزه ورزش، پرتنش و پر چالش است

اين مقام عالي وزارت ورزش و جوانان با تاكيد بر رويكرد رفتار پيش بيني نگر، خردمندانه و هوشمندانه اظهار داشت: حوزه ورزش، حوزه پرتنش و پرچالشي است. اگر بخش هاي مختلف كارشان را بر اساس اين سه محور به درستي انجام دهند، كمتر شاهد اين چالش ها و مشكلات خواهيم بود.

گودرزي با ابراز نارضايتي از فضاي فرهنگي ورزشگاه هاي كشور و بروز بداخلاقي ها اظهار داشت: اين مسايل به مرور به وجود آمده و بايد همانگونه برداشته شود تا نسل نوجوان و جوان به ورزش و حضور در ميادين ورزشي اقبال بيشتري نشان دهد.

وي افزود: جايگاه و فضاي حراست بسيار حساس است و تاثير مستقيم بر ورزش كشور دارد و به عنوان قوه ناظر و مطلع دستگاه، بايد مسايل را پيش بيني كرده و قبل از وقوع حل و فصل كند.

گودرزي ضمن تشكر از زحمات همكاران اين حوزه اظهار اميدواري كرد كه ثمره اين تلاش در فضاي ورزش و افكار عمومي بيش از پيش ديده شود.



** هدف، موفقيت ورزش ايران است

معاون ورزش قهرماني و حرفه اي وزارت ورزش و جوانان هم در ادامه اين نشست دو روزه در جمع مسوولان حراست اين وازرتخانه گفت: هدف همه ما موفقيت ورزش ايران است و بيشترين كمك حراست در برگزاري مسابقات داخلي و همراهي هيات هاي ورزشي خارجي در مسابقات بين المللي است.

نصرالله سجادي افزود: مسابقات بين المللي به سه بخش منطقه اي، قاره اي و جهاني در بالاترين سطح از بازي ها تقسيم مي شود كه تفاوت هاي زيادي با هم دارند و براين اساس نوع وظايف و كارهايي كه بايد حراست در زمينه هاي مختلف انجام دهد هم متفاوت است.

وي اظهار اميدواري كرد: مانند هميشه در سال جديد و در بازي هاي آسيايي با همكاري همه بخش ها بوي‍ژه حراست، كاروان ورزشي ايران نتيجه خوبي بگيرد و هدف همه ما موفقيت ورزش ايران است.

ورزشي (1). ** 9250 ** 1589
۰ نفر