۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۲۶
کد خبر: 81159024
T T
۰ نفر

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران، بازیكنان این تیم را بسیار توانمند ارزیابی كرد و گفت:‌ در صورتی كه این بازیكنان به خودباوری كافی برسند،‌ قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر فوتسال زنان جهان كار سختی نیست.

«شهناز یاری»‌ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح كرد: مهم ترین مشكل تیم ملی فوتسال زنان كشورمان، نداشتن اعتماد به نفس و خودباوری در مقابل حریفان است زیرا اغلب، خودشان را كمتر از حریف تصور می كنند كه همین مساله مانع از بروز توانایی واقعی آنان در زمین می شود.

یاری با بیان اینكه تیم های اسپانیا و روسیه عناوین دوم و سوم فوتسال زنان جهان را در اختیار دارند، اضافه كرد: قصد مبالغه یا تعریف از عملكرد تیم ملی ایران در تورنمنت بین المللی چهارجانبه فوتسال زنان در روسیه را ندارم اما مقایسه عملكرد و نتایج بدست آمده در این رقابت ها با دوره های گذشته بدون هیچ اظهارنظری اهمیت نتایج كسب شده را نشان می دهد.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران با بیان اینكه تیم اسپانیا تیمی قوی و یكدست است، ادامه داد:‌ هیچ شناختی از تیم اسپانیا نداشتیم و به همین دلیل در روسیه بی گدار به آب نزده و بازی دفاعی را در نیمه نخست در دستور كار قرار دادیم.

وی ادامه داد: پس از دریافت دو گل در این نیمه،‌ با ضد حمله و فشار آوردن از نیمه زمین مانع از زدن گل های بیشتر این تیم شده و در عین حال پنج موقعیت تك به تك برای گل زدن بدست آوردیم.

یاری ‌گفت:‌ متاسفانه این موقعیت ها فقط به دلیل عدم خودباوری بازیكنان ما از دست رفت اما با تدابیر كادر فنی و تغییر تاكتیك ها بازی خوبی مقابل تیم اسپانیا ارایه كردیم و شكست ما مقابل این تیم سنگین نبود.

یاری گفت: تیم را با هدف پیروزی مقابل روسیه به زمین فرستادم و بازیكنان با خودباوری بیشتر و تهاجمی تر در زمین حاضر شدند.

وی با اشاره به شكست 2 بر یك مقابل روسیه گفت:‌ با اختلاف كمی مغلوب روسیه شدیم و مطمئنم با یك برنامه ریزی خوب و تمرینات منسجم و اجرای تاكتیك های درست می توانیم این تیم را در آینده شكست دهیم.

یاری در خصوص دیدار تیم ملی فوتسال زنان كشورمان مقابل مجارستان نیز گفت:‌ این تیم به گفته كارشناسان حاضر در مسابقات جوانگرایی كرده بود و بسیار قدرتمند در مسابقات حاضر شد اما با تمام این تغییرات ما توانستیم این تیم را با نتیجه قابل توجهی شكست دهیم.

سرمربی سابق تیم فوتسال زنان پرسپولیس مشهد، ارتقای توان جسمانی بازیكنان ملی پوش را یك ضرورت عنوان كرد و گفت: ‌تیم ملی نیاز به تمرینات منظم بدنسازی دارد، ضمن اینكه باید تاكتیك های فرار از فشار در اردوها پیگیری شود و بازیكنان به خودباوری و هماهنگی لازم دست یابند.

به گفته یاری، تیم ملی فوتسال زنان ایران در حمله عملكرد ضعیفی دارد، ‌ضمن اینكه این ضعف در دفاع نیز قابل مشاهده است.

وی با اظهار خرسندی از بازی مقابل تیم های مطرح فوتسال جهان گفت:‌ حداقل دستاورد تورنمنت بین المللی فوتسال زنان در روسیه، شناخت كامل كادر فنی از توانایی و ضعف بازیكنان بود، ضمن اینكه متوجه شدیم باید بیشترین تمركز ما روی ارتقای سطح روحی و روانی تیم باشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران گفت:‌ در مسابقات چهار جانبه روسیه از تمامی بازیكنان تیم ملی استفاده كردیم و حضور بیشتر یك بازیكن در زمین به عملكرد وی و ارایه توانایی های بیشتر آنان بستگی داشت.

یاری گفت: در میان چهار تیم حاضر در مسابقات بین المللی روسیه،‌ «فرزانه توسلی»‌ دروازه بان تیم ملی ایران، به زعم اعضای كادر فنی تیم های حاضر، یك سر و گردن از سایر همتاهای خارجی خود بالاتر بود.



** پس از بازگشت به تهران، برنامه یك ساله آمادگی تیم ملی را به فدراسیون فوتبال ارایه می كنم

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران گفت: ‌برنامه اردوهای یك ساله تیم ملی آماده شده و پس از بازگشت به تهران، این برنامه را به كمیته فنی فدراسیون فوتبال ارایه خواهم كرد.

وی با بیان اینكه بازیكنان تیم ملی تا اواخر خرداد ماه در قالب تیم های باشگاهی درگیر مسابقات لیگ برتر فوتسال زنان هستند، ‌افزود: قصد ندارم فشار بیشتری به آنان وارد كنم، بنابراین نخستین اردوی تیم ملی بدون حضور نفرات اصلی و با دعوت نزدیك به 60 بازیكن برتر از سراسر كشور برگزار خواهد شد.

این مربی اضافه كرد:‌ در صورت همكاری فدراسیون فوتبال، كار شناسایی و استعدادیابی بازیكنان برتر به صورت منطقه ای در دو یا سه منطقه كشور انجام خواهد شد و برترین ها به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت می شوند.

یاری اضافه كرد: جوانگرایی در تیم ملی فوتسال زنان، یكی از مهم ترین اهداف ما محسوب می شود و بیشترین توجه ما به متولدین سال 1370 به بالا خواهد بود.

وی خاطرنشان كرد: برنامه آمادگی تیم ملی فوتسال زنان با پایان رقابت های لیگ برتر و حضور ملی پوشان فعلی و نفرات برتر كشور آغاز خواهد شد و ما تمام تلاش خود را برای حضور قدرتمند در جام جهانی كوچك به كار خواهیم برد.

خاطرنشان می شود، تورنمنت بین المللی چهار جانبه فوتسال زنان در روسیه با حضور تیم های ایران، روسیه، مجارستان و اسپانیا در روزهای 16 تا 19 اردیبهشت ماه در شهر مسكو پایتخت روسیه برگزار شد.

تیم ملی فوتسال زنان كشورمان در نخستین دیدار خود در این رقابت ها به مصاف اسپانیا تیم دوم جهان رفت و بازی را با نتیجه 2

بر صفر به این حریف واگذار كرد، تیم كشورمان در دومین بازی

مقابل روسیه بازی كرد كه نتیجه این بازی 2 بر یك به نفع روسیه شد.

تیم كشورمان در آخرین دیدار به مصاف تیم مجارستان رفت كه در نهایت تیم ایران توانست این تیم را با نتیجه 4 بر صفر شكست دهد.

تیم ملی فوتسال زنان ایران ساعت 30/19 دقیقه امروز (شنبه)، مسكو را به مقصد تهران ترك می كند.

ورزشی (4). ** 1828 ** 1589