۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۳۸
کد خبر: 81159194
T T
۰ نفر
كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا - تایلند/ یك مدال طلا و دو برنز ایران در روز سوم

تهران - ایرنا - نمایندگان ایران در روز سوم رقابت ‌های كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا و گزینشی المپیك چین به یك مدال طلا و دو برنز دست یافتند.

به گزارش ایرنا از فدراسیون كشتی، در ادامه رقابت ‌های كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا در شهر چونبوری تایلند، نماینده وزن 76 كیلوگرم كشتی فرنگی ایران به مدال طلا دست یافت و آزادكاران وزن های 63 و 58 كیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

در كشتی فرنگی و در وزن 76 كیلوگرم، آرمان علیزاده پس از پیروزی مقابل كشتی‌ گیرانی از یمن و هند، در دیدار پایانی نیز یوشیدا از ژاپن را با نتیجه 15 بر 2 شكست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 69 كیلوگرم كشتی فرنگی نیز، محمد برزگرزاده پس از پیروزی مقابل حریف ژاپنی، در مصاف با كشتی‌ گیری از چین با نتیجه 3 بر صفر شكست خورد و از دور رقابت‌ ها كنار رفت.

همچنین در وزن 63 كیلوگرم كشتی آزاد، امیررضا اكبرزاده پس از پیروزی مقابل كشتی‌ گیرانی از تایوان و قزاقستان، به حریف هندی خود باخت اما موفق شد در مسابقه رده ‌بندی با پیروزی 8 بر صفر مقابل سوخباتار از مغولستان، صاحب مدال برنز شود.

در این وزن نمایندگان هند و ژاپن به مدال های طلا و نقره دست یافتند.

در وزن 58 كیلوگرم كشتی آزاد نیز مجتبی عموزاده پس از پیروزی مقابل كشتی ‌گیری از سوریه، به نماینده هند باخت اما با حضور این كشتی‌ گیر در فینال، به مسابقه شانس مجدد راه یافت.

وی در این مرحله پس از گذشتن از سد كشتی ‌گیری از قزاقستان راهی دیدار رده‌ بندی شد كه در این مسابقه توانست عمر احمد سعید از عراق را 10 بر صفر شكست دهد و به مدال برنز دست یابد.

در این وزن، كشتی ‌گیرانی از هند و قرقیزستان اول و دوم شدند.

در وزن 54 كیلوگرم كشتی آزاد، ابوالفضل حاجی‌ پور پس از شكست مقابل كشتی‌ گیر هند از دور رقابت‌ ها كنار رفت.

رقابت های سه وزن كشتی آزاد در وزن های 42، 46 و 50 كیلوگرم و 85 و 100 كیلوگرم كشتی فرنگی، فردا (یكشنبه) برگزار می شود و این مسابقات به پایان می رسد.

ورزشی (1). ** 7537 ** 1589