۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۰:۱۶
کد خبر: 81159331
T T
۰ نفر
مرحله نخست تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان - ايران به نام درياچه اروميه نامگذاري شد

اروميه - ايرنا - معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي از نامگذاري مرحله نخست بيست و نهمين مرحله تور دوچرخه سواري آذربايجان - ايران به نام درياچه اروميه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عليرضا رادفر عصر روز شنبه در نخستين جلسه ستاد هماهنگي بيست و نهمين مرحله تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان - ايران افزود: بر اساس مذاكرات و توافق هاي به عمل آمده با مسوولان ستاد برگزاري اين مسابقات در آذربايجان شرقي، عنوان درياچه اروميه در راستاي حمايت از حل بحران اين درياچه در مرحله نخست تور بين المللي دوچرخه سواري نامگذاري شده است.

وي اظهار كرد: پيش از اين تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان با نام درياچه اروميه معروف بود كه بعدها به نام تور آذربايجان تغيير يافت.

رادفر ادامه داد: استان آذربايجان غربي و شهر اروميه چند سالي است كيفي ترين ميزباني ها را در مسابقات بين المللي و آسيايي داشته است كه نمونه بارز آن مسابقات بين المللي كاراته اروميه - ايران است كه طي 18 و 19 ارديبهشت در سالن شش هزار نفري غدير اروميه برگزار شد.

وي افزود: امسال در مرحله بيست و نهم تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان نيز تمامي تمهيدات و برنامه ريزي هاي لازم براي ايجاد هماهنگي با مسوولان برگزاري آذربايجان شرقي به اجرا در آمده است.

رادفر از ادارات كل راه و ترابري، ورزش و جوانان، هيات دوچرخه سواري استان، هلال احمر، صدا و سيما، نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي خواست تا با تشكيل كميته هاي متعدد ضمن تقسيم كار در راستاي ميزباني هر چه مطلوب اين رويداد مهم ورزشي تلاش كنند.

وي با بيان اينكه دومرحله از اين تور در استان ما شروع و پايان مي يابد، گفت: مرحله اول اين مسابقات از تبريز شروع مي شود و دوچرخه سواران پس از گذر از ميانگذر درياچه اروميه در پارك ائللر باغي اروميه، به پايان مي رسد و مرحله دوم نيز از اروميه شروع مي شود و بعد از گذر از سلماس و خوي به شهر جلفا در آذربايجان شرقي خاتمه مي يابد.

وي ادامه داد: بيش از 500 ميهمان خارجي و داخلي در اين مسابقات حضور دارند و اسكان و پذيرايي از ميهمانان بايد به نحو مطلوب و شايسته صورت پذيرد.

مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با بيان اينكه براي نخستين بار اين مسابقات به صورت نيمه حرفه اي برگزار مي شود گفت: آمادگي و تجربه كافي براي ميزباني تور را داريم و همچون دوره هاي قبل با همكاري و همدلي مسوولان شاهد ميزباني هر چه مطلوب اين مسابقات خواهيم بود.

علي خليلي افزود: 220 ورزشكار و 240 نفر از دست اندركار اجرايي از جمله هشت داور بين المللي و نمايندگان فدراسيون جهاني در برگزاري اين رويداد ورزشي شركت مي كنند.

ابراهيم فيروزي دبير ستاد برگزاري تور دوچرخه سواري آذربايجان - ايران نيز در اين جلسه گفت: استان آذربايجان غربي و اردبيل همكاري بسيار خوبي با مسوولان آذربايجان شرقي داشته اند و در برگزاري هر چه مطلوب اين تور با استانداردهاي بين المللي نقش تاثيرگذاري دارند.

وي از پيشنهاد نامگذاري مرحله نخست تور به درياچه اروميه استقبال كرد و افزود: درياچه اروميه يك سرمايه ملي است و اين نامگذاري باعث غرور و افتخار ملي هر ايراني محسوب مي شود.

وي گفت: مرحله پاياني اين تور نيز به نام شادروان اكبر گوهرخاني نامگذاري شده است.

امسال بيست و نهمين تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان - ايران براي اولين بار در سطح 1-2 و به صورت نيمه حرفه اي برگزار مي شود و 75 هزار يورو جايزه براي آن تعيين شده است.

اين دوره از رقابت ها از بيست و هفتم خرداد تا يكم تيرماه سال جاري و در شش مرحله برگزار مي شود و ركابزنان 956 كيلومتر را در مسير استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل ركاب مي زنند.

مرحله نخست اين رقابتها روز بيست و هفتم خرداد ماه سال جاري در مسير تبريز - اروميه و به مسافت 146 كيلومتر، مرحله دوم تا ششم نيز به ترتيب در مسيرهاي اروميه - منطقه آزاد ارس به طول 209، منطقه آزاد ارس - كليبر به طول 150، كليبر - مشگين شهر به طول 150، سرعين - تبريز به طول 191 و داخل تبريز به مسافت 110 كيلومتر برگزار مي شود.

17 تيم دوچرخه سواري خارجي از كشورهاي مختلف همچون استراليا، ژاپن، چين، تايوان، اكراين، ليتواني، اسلوواكي، عمارات، اتريش، روسيه و قزاقستان به همراه تيم هاي پتروشيمي، شهرداري تبريز، تيم آينده، پيشگامان كوير و تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان به رقابت مي پردازند.

بر اساس اعلام اتحاديه جهاني دوچرخه سواري (UCI) به دبيرخانه توربيست و نهم، 'فردريك چان' از هنگ كنگ به عنوان نماينده اصلي اين اتحاديه و 'فيليپ مارين' از بلژيك به عنوان نماينده و ثبت كننده سطح تور در اين رقابتها حاضر مي شوند.

نورمن شل مردين از انگلستان نيز همانند سال هاي گذشته به عنوان مشاور فني و 'درك روني' از ايرلند براي كنترل امور دوپينگ در كاروان تور بيست و نهم حضور مي يابند.

مارتين بروان از هلند و لوك گي سون از بلژيك نيز به عنوان داوران بين المللي تور از سوي اتحاديه به دبيرخانه تور معرفي شده اند.

7126/581 ** 1552
۰ نفر