۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۳:۳۳
کد خبر: 81159373
T T
۰ نفر
بازتاب ممنوعيت تعويض پيراهن ملي‌ پوشان فوتبال ايران در رسانه هاي اسپانيايي زبان

مادريد- ايرنا- ممنوعيت تعويض پيراهن از سوي ملي‌ پوشان فوتبال ايران با بازيكنان حريف در جام جهاني‌ برزيل 2014 در چندين روزنامه اسپانيايي زبان بازتاب داشت .

به گزارش ايرنا ، روزنامه ورزشي 'ماركا' چاپ اسپانيا و 'راديو پروگراما'ي پرو به طور مشترك به سخنان 'علي‌ كفاشيان' رييس فدراسيون فوتبال ايران در اين زمينه اشاره كرده و نوشتند: كفاشيان به بازيكنان هشدار داده كه به آنها اجازه داده نخواهد شد پيراهن خود را پس از هر ديدار تعويض كنند و در اين راستا بايد با پيراهن هاي خود، اقتصادي عمل كنند .

اين دو رسانه يادآوري كردند كه ايران در جام جهاني‌ حريف آرژانتين ، بوسني و نيجريه خواهد بود و تصميم فدراسيون بازيكنان را مجبور مي‌ كند نتوانند پيراهن خود را با ستارگاني نظير ليونل مسي، ادين زكو بوسنيايي و يا ويكتور موسس نيجريه اي عوض كنند .

روزنامه ماركا تصريح كرد: مسئولين و بازيكنان ايراني از چند ماه قبل بر سر لباسي كه بايد در جام جهاني‌ استفاده كنند، بحث دارند و در حالي‌ كه فدراسيون يك توافق را با شركت محصولات ورزشي امضا كرده ، بازيكنان و مربيان ، كيفيت آن را زير سوال مي‌ برند .

هر دو رسانه در اين زمينه با استناد به سخنان 'عليرضا حقيقي‌' دروازه بان تيم ايران نوشتند كه لباس تمرين او پس از يك بار شستشو ، آب رفته و از سايز ايكس لارژ يا بسيار بزرگ به مديوم يا متوسط كاهش يافته است و در مقابل، كفاشيان گفته كه براي جلوگيري از اين مشكل، 'بازيكنان ، بايد لباس هاي خود را با آب سرد بشويند '.

ماركا نوشت: بازيكنان ايران از اينكه نمي‌ توانند در ليگ داخلي‌ كشور با توپ رسمي‌ جام جهاني‌ تمرين كنند نيز ابراز نارضايتي‌ كرده ا‌ند زيرا به دليل قراردادهايي‌ كه دارند بايد از توپ هايي‌ كه فدراسيون براي آنها در نظر گرفته است، استفاده كنند .

اروپام **1234** شبس 1551